English

معاون وزیر آموزش و پرورش:

پیش دبستانی کلید عدالت آموزشی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در وزارت آموزش و پرورش بدنبال آن هستیم که همگان فرصت ورود به پیش دبستانی داشته باشند چرا که کلید عدالت آموزشی است.

پیش دبستانی کلید عدالت آموزشی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

 ، نوآموزان تهرانی امروز متفاوت آغاز سال تحصیلی خود را آغاز کردند، جشنی که نو آموزان کودکستان های نوزده گانه تهران گرد هم آمدند تا پیش از ورود رسمی  تحصیل با مربی و دوستان آشنا شوند.

با انجام این برنامه تلاش شده خاطره خوبی از شروع سال تحصیلی برای کودکان رقم زده و وارد محیط آموزشی شوند.

براساس اعلام سازمان تعلیم و تربیت کودک، در سال تربیتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز ثبت‌نام کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تعداد افراد درخواست کننده برای دریافت مجوز کودکستان و افزایش نوآموزان، تعداد نوآموزان امسال به بیش از ۷۰۰ هزار نفر برسد.

این برنامه با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز با عنوان اینکه امروز همه ما جمع شدیم که سفر تربیتی و آموزشی را جشن بگیریم، افزود: امروز روز بچه هایی است که وارد دنیای پیش دبستانی شدند تا بازی کنند، دوست شوند و از همدیگر و مربیان درس های خوبی یاد بگیرند.

وی افزود: شروع این دوره میتواند تاثیر ماندگار در سراسر زندگی کودکان داشته باشد، باید فضایی فراهم شود که محبت، مهربانی و تعامل با احترام برای تک تک دانش آموزان فراهم باشد، یادمان باشد هیچگاه آنها را با یکدیگر مقایسه نکنیم.

حکیم زاده عنوان کرد: باید تلاش برنامه همراه با بازی قصه از فعالیت نشستنی کارهای تیمی و کروهی که بتونن تمرین کار گروهی داشته باشند آغاز مسیر وفاق و همدلی از کودکستان ها آغاز می شود و به همه جنبه های رشد توجه شود و نگاه کل نگر داشته باشیم. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به اولیاء دانش آموزان، گفت: همراهی اولیا در جشن آغاز سال تحصیلی نشان از  اهتمام آنها است، همه باید تلاش کنیم کودکی فرزندانمان را پاس بداریم و عجله ای برای پرتاب آنها به بزرگسالی و یادگیری مفاهیم درسی نداشته باشیم و  و کمک کنیم کودکی خود را  طبیعی سپری کنند.

وی بیان کرد: در وزارت آموزش و پرورش بدنبال آن هستیم که همگان فرصت ورود به پیش دبستانی داشته باشند چرا که کلید عدالت آموزشی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه