English

رئیس بنیاد شهید:

شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود

اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود، شعر برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود
به گزارش خبرگزاری موج

​، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت ضمن خیر مقدم به شاعران فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری این جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. پیامبر اکرم (ص) نیز دیدارهایی با شاعران در دوران صدر اسلام داشتند و مراسم شعرخوانی نیز همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در تاریخ قبل از صدر اسلام و حتی بعد از آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و جایگاه شاعران مورد توجه قرار داشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌ها، اظهار داشت: شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است. شعر در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شعر و شاعران سرمایه برای کشور هستند.

اوحدی جایگاه شعر را در بین هنرهای دیگر بسیار ارزشمند دانست و عنوان‌کرد: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند و شعر بسیار ارزشمند و ماندگار است. شعر شاعران تأثیرگذار به ویژه برای خانواده شهدا و والدین آنها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شعر در دوران صدر اسلام اهمیت زیادی داشت، اظهار داشت: پیامبر (ص) به هنر شعر جهت دادند. باید قدر این سرمایه را دانست و از آن بهره‌مند شد، سرمایه‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به آن تاکید دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری مراسمی برای شهدای منا و نزدیک شدن به آغاز هفته دفاع مقدس بر اهمیت نقش شعرخوانی در این ایام تاکید کرد و گفت: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود، شعر برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه