English

وزیر آموزش و پرورش:

مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده دانش آموزان هستیم

کاظمی، وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای مرجعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و تصریح کرد: مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده دانش آموزان هستیم.

مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده دانش آموزان هستیم
به گزارش خبرگزاری موج

​، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با گرامی‌داشت یاد نویسنده نام‌آشنا «محمود حکیمی» اظهار کرد: از همکارانم در کانون پرورش فکری صمیمانه قدردانی می‌کنم که بعد از یک دوره طولانی، جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان را احیا کردند. جشنواره‌ای که می‌تواند اتفاق‌های بزرگی را رقم بزند و امیدوارم در سال‌های بعد با وسعت و کیفیت بهتری برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این جشنواره دستاوردهای ارزشمندی دارد که جای آن را هیچ چیزی نمی‌تواند پر کند، گفت: امروز اتفاق خوبی رخ داد و آن رونمایی از عروسکی بود که تولید فرهنگی ماست، چیزی که امروز در کشور نیاز داریم، تولیدات بومی و ارزشمندی است که باورها و فرهنگ خودمان را به جامعه مخاطب منتقل می‌کند.

کاظمی با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف این جشنواره، تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید مسیر کشف استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف را طی کنیم و پرورش دهیم. این یکی از مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت و از خلاءهای بزرگ در این حوزه است.

کاظمی در ادامه مطرح کرد: کودکان و نوجوانان حاضر در این جشنواره، آینده حوزه تئاتر و سینما هستند و این مهم‌ترین دستاورد جشنواره است که باید برای شکوفایی این سرمایه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره آغاز راه است، گفت: اکنون که استعدادها را کشف و شناسایی کردیم، مسئولیم آنها را پرورش بدهیم و زمینه اتصال آنها به کانون‌های فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقشی که این جشنواره دارد، خاطرنشان کرد: اگر جشنواره درست برنامه‌ریزی و مهندسی شود می‌تواند در راستای تحول سند بنیادین در کف مدرسه مؤثر باشد.

کاظمی افزود: اگر برنامه‌ریزی کنیم تا هر مدرسه گروه تئاتری داشته باشد اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد، چراکه تئاتر ریشه همه هنرهاست، زنده و جذاب و دلچسب است؛ هم برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند آورده تربیتی دارد و هم برای مخاطبان پیام‌های ارزشمند و ماندگاری دارد.

وی تاکید کرد: به اندازه‌ای که تئاتر و هنرهای نمایشی پیام‌های اخلاقی، باورهای دینی و اهداف دینی ما را محقق می‌کند هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. اما متأسفانه ما کمتر توجه کرده‌ایم و به بایدها و نبایدها، سخنرانی‌ها، امر و نهی‌ها روی آوردیم که اثری ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی پیامی که یک فیلم و تئاتر ارائه می‌کند از صدها سخنرانی بیشتر است، گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم و این ظرفیت‌ها را به مدرسه منتقل کنیم. امروز در این جشنواره تولیداتی داریم که این تولیدات نباید در این محیط باقی بماند. باید در فضای جامعه و فضای کودک و نوجوان بسط و نشر پیدا کند.

کاظمی با اشاره به اینکه از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و… استفاده کنیم و زمینه ابراز این هنرها را به‌ویژه در مناطق محروم فراهم کنیم، اذعان کرد: باید مرجعیت کانون را ارتقا بدهیم؛ حضور شخصیت‌های فرزانه در حوزه کودک و نوجوان یکی از الزام‌ها است تا کودکان و نوجوانان با این الگوها آشنا شوند. اگر قرار باشد این اتفاق رخ بدهد باید بسترش را فراهم کنیم.

وی افزود: شکافی که این روزها بین روش‌ها و ذائقه مخاطب در حوزه محتوا وجود دارد، باید برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات ما باید متناسب با ذائقه دانش‌آموزان باشد و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم از حضور صاحبان خرد و شخصیت‌های فرهیخته و نسل جوان خلاق و نوآور در این امر استفاده کنیم.

گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان روز ۳۰ شهریور ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه