English

اظهارات رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد تکذیب شد/ ۷ عنوان مجوز از قوه قضاییه در درگاه ملی مجوز‌ها فعال است

مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مورد اتصال بخش‌های مختلف دستگاه قضایی به درگاه ملی مجوزها توضیحاتی ارائه داد.

اظهارات رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد تکذیب شد/ ۷ عنوان مجوز از قوه قضاییه در درگاه ملی مجوز‌ها فعال است
به گزارش خبرگزاری موج

، هفته گذشته امیر سیاح  رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در برنامه میز اقتصادی عنوان کرد که برخی دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند.

حسین مزارعی مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ضمن رد این ادعا، توضیحاتی در رابطه با اتصال بخش‌های مختلف قوه قضاییه به درگاه ملی مجوزها توضیحاتی ارائه داد.

حسین مزارعی مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره وضعیت اتصال به درگاه ملی مجوز ها اظهار کرد: در ارتباط با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه یک مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وجود دارد که این مجوز به صورت کامل به درگاه ملی مجوزها وصل شده است و در حال حاضر افراد برای دریافت مجوز خدمات الکترونیک قضایی به آن مراجعه می‌کنند تا درخواست صدور و تمدید خود را ارائه دهند.

وی افزود: همچنین برای مجوزهای قدیمی نیز به درگاه ملی مجوزها وصل شده‌ایم و امکان دریافت شناسایی یکتا برای مجوزهای قدیمی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز فراهم است.در حوزه خدمات الکترونیک قضایی کار به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده و در حال حاضر فرایند آن در حال انجام است. 

مزارعی بیان کرد: تعداد دیگری از دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه مانند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، مرکز مالکیت معنوی نیز مجوزهای خود را به درگاه ملی مجوزها متصل کردند و از آن طریق کارها در حال انجام است و افراد برای دریافت این مجوزها می‌توانند به درگاه ملی مجوزها مراجعه  و در قسمت مجوزها جستجو کنند تا مجوز مد نظر خود را پیدا کنند و از طریق درگاه پنجره واحد دولت هوشمند وارد درگاه ملی مجوزها شوند و فرایند ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: نکته قابل توجه این است که عموم مجوزهای دستگاه قضایی مجوزهای تایید محور هستند، یعنی برخلاف برخی مجوزهای کسب و کار خانگی که ثبت محور هستند یعنی متقاضی پس از اینکه درخواست خود را ثبت کرد مجوز بلافاصله صادر می‌شود اما برخی مجوزهای دستگاه قضایی مانند دفاتر خدمات قضایی، سردفتری اسناد رسمی و سردفتری ازدواج و طلاق به واسطه حساسیت هایی که وجود دارد و کاربرگ‌های استانداردی که با مشارکت مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد  تکمیل شده است، بنابراین این مجوزها تایید محور هستند و لازم است که پس از اینکه متقاضی درخواست خود را در درگاه ملی مجوزها ثبت کرد این درخواست پس از انجام استعلامات اولیه که در درگاه ملی مجوز ها لیست کامل آن موجود است به درگاه تخصصی برای بررسی تخصصی صلاحیت درخواست کننده ارجاع می‌شود.

وی افزود: پس از انجام فرایند بررسی که فرایند استانداری است در صورت احراز شرایط مجوز برای افراد صادر خواهد شد. 

مزارعی ادامه داد: برخی از بخش‌های قوه قضاییه مانند شورای حل اختلاف که مجوزهای مربوط به داوری میانجی‌گری را صادر می‌کند در حال انجام کارهای فنی است  که پس از اینکه این مراحل انجام شد مانند بقیه مجوزها قابل دسترسی در درگاه ملی مجوزها هستند.

مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: به لحاظ فنی سامانه‌ها متصل شدند و امکان ثبت درخواست در درگاه وجود دارد. یک داشبورد گزارش‌گیری مدیریتی نیز خود مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در اختیار ما قرار داده است که بر اساس آن می‌توانید فرایند کلی و آمار مدیریتی درخواست‌هایی که صادر شده و وضعیت درخواست ها در چه مرحله ای قرار دارد را می‌توانیم در آنجا مشاهده کنیم.

مزارعی اظهارکرد: ۷ عنوان مجوزی که در حال حاضر از قوه قضاییه در درگاه ملی مجوز ها فعال است بر اساس آمار و اطلاعاتی است که در داشبورد مدیریتی گزارش‌گیری درگاه ملی مجوزها است یعنی کارهای فنی کاملا انجام شده و عنوان مجوز در داشبورد مدیریتی درگاه ملی مجوزها ثبت شده و قابل گزارش‌گیری است.

وی تصریح کرد: لذا  قوه قضاییه در بخش مرکز آمار و فناوری اطلاعات هم امکان صدور و تمدید مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از طریق اتصال به درگاه ملی مجوز ها را فراهم آورده و هم امکان صدور شناسه یکتا برای مجوز های قدیمی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وجود دارد.

مزارعی بیان کرد: از تعداد درخواست ها و مجوز های صادر شده که در داشبورد مدیریتی خود درگاه ملی مجوز ها وجود دارد نیز می توان نتیجه گرفت که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این حوزه بصورت کامل و صد در صدی به کلیه تکالیف قانونی مصوب عمل کرده است.

وی تصریح کرد: بیان این مطلب که قوه قضاییه دو سال و نیم است که به درگاه ملی مجوز ها متصل نشده مطلبی خلاف واقع است.

گفتنی است بررسی درگاه ملی ثبت مجوزها نیز نشان می‌دهد دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه در این درگاه فعال هستند.

۷ عنوان مجوز فعالیتس دفتری اسناد رسمی، دفترخدمات الکترونیک، فعالیت دفتریاری،فعالیت سردفتری ازدواج و طلا، پروانه تخصصی مشاور املاک، پروانه کارشناسی رسمی و گواهینامه ثبت علائم تجاری بصورت الکترونیکی و برخط از طریق درگاه ملی مجوز ها صادر می شود.

در صفحه درخواست صدور مجوز دفتر خدمات الکترونیک قضایی به آدرس https://mojavez.ir/license/781998 دکمه درخواست صدور مجوز روشن است. در این قسمت نیز امکان درخواست تمدید مجوز دفتر خدمات الکترونیک قضایی وجود دارد.

صفحه مربوط به درخواست مجوز سردفتری اسناد رسمی به آدرس https://mojavez.ir/license/58918 در درگاه ملی مجوز ها فعال است.

 صفحه مربوط به درخواست مجوز دفتریاری اسناد رسمی به آدرس https://mojavez.ir/license/59377 در درگاه ملی مجوز ها فعال است.

همچنین صفحه مربوط به درخواست مجوز سردفتری ازدواج و طلاق به آدرس https://mojavez.ir/license/58917 در درگاه ملی مجوز ها فعال است.

همچنین با توجه به این تصویر امکان دریافت شناسه یکتا برای مجوز های قدیمی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز در درگاه ملی مجوز ها فعال شده است. بر این اساس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به کلیه تکالیف قانونی خود در خصوص مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عمل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه