English

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

تعطیلات دو روزه آخر هفته تاثیرات مثبت در گردشگری خواهد داشت

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برخی تاسیسات گردشگری توجیح اقتصادی خود را از دست داده است ، تعطیلات دو روزه آخر هفته تاثیرات مثبت در صنعت گردشگری خواهد داشت.

تعطیلات دو روزه آخر هفته تاثیرات مثبت در گردشگری خواهد داشت

مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص وضعیت گردشگری در کشور با گرامیداشت روز گردشگری، اظهار داشت: در حال حاضر سفر در کشور وجود دارد و روند آن رو به رشد است، اما صنعت گردشگری و چرخه اقتصادی آن  به دلیل متغییر هایی که در زمان سفر وجود دارد( در زمانی گردشگر زیاد و در زمانی بسیارکم است) سبب شده در اکثر تاسیسات به ویژه در مناطق کوچک توجیح اقتصادی خود را از دست دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در صنعت گردشگری وجود دارد، افزود: اما عدم توزیع درست زمان سفر یکی از مشکلات عمده این صنعت است که دوام فعالیت را از فعالین این حوزه گرفته است، ۲ روزه شدن تعطیلات آخر هفته ممکن است بتواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد، البته در این حوزه بخش های دیگر مانند توان اقتصادی مردم و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی نیز تاثیر گزار است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص کمبود های موجود در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: بدلیل کمبود قطار و هواپیما افراد مجبور به استفاده از وسیله شخصی هستند که در پیک سفر ها بدلیل این کمبود مشکلاتی ( مانند ترافیک های طولانی) گریبان گیرمان می شود.

فاطمی در خصوص کمبود برخی زیر ساخت های گردشگری در برخی مناطق پر گردشگر، اظهار کرد: اگر توزیع درست زمانی و مکانی گردشگر وجود داشته باشد سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری جهت هتل سازی می شود اما در حال حاضر برخی هتل های موجود به دلیل خالی بودن برخی نیروهای خود را تعدیل می کنند.

وی با عنوان اینکه عوارض سنگین هتل ها یکی دیگر از مشکلات فعالین این حوزه است، بیان کرد: تلاش شده علاوه بر مناطق پر گردشگر  در زمان های پیک سفر توسط رسانه ها مناطق جدید نیز معرفی می شود، البته با توجه به ظرفیت ها این کار صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: مجلش درگیر شنبه و پنجشنبه برای اعلام تعطیلی آخر هفته است اما اجرای هر چه زودتر این تعطیلات سبب رونق بخشی به بخش صنعت گردشگری می شود.

فاطمی در ادامه عنوان کرد: در تعطیلات پایان هفته شاهد این هستیم که مناطق گردشگری اطراف تهران پر می شود، با اجرای تعطیلی دو روزه آخر هفته سبب می شود در تمامی استان ها با این حجم حضور گردشگر روبرو خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه