English

تکلیف پرونده شهدای منا چه شد؟

معاون رییس جمهور گفت: جهت پیگیری پرونده شهدای منا کمیته حقیقت یابی تشکیل می شود و مسیر این فاجعه ای که در دنیای اسلام بی سابقه بود پیگیری می گردد.

تکلیف پرونده شهدای منا چه شد؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در حاشیه بزرگداشت شهدای منا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سالگرد شهادت مظلوم شهدای منا و شهدای جرثقیل است، رهبر معظم انقلاب در این خصوص بیان کردند که حادثه منا نباید به فراموشی سپرده شود، ایشان اشاره‌ای فرمودند که وزارت امور خارجه با کمک سازمان نظارت پیگیری کنند که کمیته حقیقت یابی باید تشکیل شود و مسیر این فاجعه ای  که در دنیای اسلام بی سابقه بود پیگیری شود.

وی افزود: برکت برنامه امروز هفتمین بزرگداشت این شهدا شاید این باشد که مقرر گردید دبیرخانه ای در این راستا تشکیل شود که در دو رویکرد به فعالیت بپردازد.

اوحدی با اشاره به اینکه آثار و دست نوشته هایی از شهدای منا وجود دارد، گفت: این خاطرات و دست نوشته ها بیانگر ان است که بسیاری از این افراد شهادت و حج ناتمام برایشان روشن و شفاف بود.

 وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم برای شهدا درست عمل کرده و مهم تر از  آن در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخوبی فعالیت کنیم.

 

 قصه شهدای منا تداعی واقعه کربلا است

سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم، اظهار داشت: تاکید بر فراموش نشدن حادثه منا و برگزاری مراسم بزرگداشت برای شهدا نه نیاز آنها است و نه خانواده هایشان چرا که خانواده شهدا و جانبازان چشم‌ و چراغ ما هستند.
وی با بیان اینکه ما آثار عنایت شهدا را در زندگی خود می بینیم، افزود: آنها بر اساس آیات خدا دارای مقام شفاعت هستند که ما با برگزاری چنین مراسم‌هایی در پی بشارتی هستیم که شهدا داده‌اند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه هر پدیده‌ای دارای ظاهر و باطنی است، ما در این مراسم حضور پیدا کرده‌ایم تا به باطن آن اتفاق پی ببریم.
اوحدی بیان کرد: مظلومیت شهدای منا باطن مقدسی است که مقام معظم رهبری هم در پی آن هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد:  هر یک از ۴۶۲ شهید منا دارای فضیلت‌های بسیاری هستند و روایت خود را دارند.
وی با بیان اینکه این شهدا در عرفات و در مشعر با نفس خود چه کردند که در لباس احرام شهید شدند را نمی‌دانم، نخستین شهید منا که پیکر آن پیدا شد حجت‌الاسلام قاسمی بود که فیش تهیه کرده و روحانی کاروان نبودند، وقتی به خانواده آنان زنگ زدم خبر شهادت را به همسرشان دادیم. همسر ایشان با آرامش فرمودند آقای قاسمی را در مکه دفن کنید.
وی در ادامه گفت: ایشان یک انگشتر عقیق دارند آن را زیر زبانش بگذارید و چفیه را داخل مزارش قرار بدهید، پس از دفن پیکر به دیدار ایشان رفتیم، همسرشان گفت که شهید پیش از خروج از خانه به او در سر سجاده در حین نماز صبح این وصیت را کرده‌اند و گفته است که ممکن است از این سفر بر نگردم.
اوحدی قصه شهدای منا را تداعی حادثه کربلا عنوان کرد و افزود: اینها نیز حجشان ناتمام و لب تشنه به شهادت رسیدند.
وی در خصوص جنایات اسرائیلی‌ها، تصریح کرد: آنها در همه جا جنایت می‌کنند و تصویرشان این است که با شهادت فرماندهان حزب الله پیروز خواهند شد اما نتیجه این جنایت نابودی اسرائیل خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه