English

دادستان کل کشور:

تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد

موحدی، دادستان کل کشور تصریح کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد، اگر این صنعت خودروسازی بتواند مصرف بنزین را به نصف برساند، روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی می شود.

تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اظهار کرد: مجلس باید ریل گذاری کند تا مشکلات حل و فصل شود، به عنوان مثال و در رابطه با مشکلات صنعت خوردو، نمایندگان مجلس بایستی ورود جدی به این مساله داشته باشند و کیفیت آن را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از ما در برابر جان یکایک شهروندان کشورمان مسوول هستیم، تصریح کرد: ما نباید ماشینی سوار شویم که برای ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ لیتر بنزین مصرف کند، متاسفانه ما صنعت خودرو سازی نداریم و تنها مونتاژ کار هستیم، در قدیم تعمیرات موتورسیکلت را موتوسازی می گفتند درحالی که موتوری ساخته نمی شد و امروز نیز همین موضوع را در مورد شرکت‌های خودروساز مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد، اگر این صنعت خودروسازی بتواند مصرف بنزین را به نصف برساند، روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی می شود.

این مسوول به مصرف بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر در کشور بنزین مصرف می شود، دولت با هزینه گزاف در حال واردات سوخت است و به همین جهت هدررفت بنزین در صنایع خودرویی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور بر ظرفیت و استفاده از جوانان تاکید کرد و یادآور شد: امروز صنایع مختلفی مثل نیروگاه ها و صنایع پتروشیمی را جوانان اداره می کنند، چرا به جوانان میدان نمی دهیم که صنعت خودرو را احیا کنند؟ معضل صنعت خودرو باید حل شود و بنده به عنوان احیای حقوق عامه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

حجت الاسلام موحدی به صنعت لوازم خانگی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در تولید برخی کالاها مثل یخچال متاسفانه شاهد هستیم که کالاهایی وارد منزل مردم می شود که به درستی کار نمی کند، مدام از بابت یخ زدایی مشکل دارند، حتی نمایندگان رسمی شرکت نیز تحصیلات بالایی ندارند و تعمیرات را به خوبی انجام نمی دهند، تمام این ها حقوق مردم را تضییع می‌کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مصرف کالاهای تولید داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هست اما متاسفانه در برخی موارد مزیت های لازم را ندارند و گرفتاری ایجاد می‌کنند، تا جایی که خدمات پس از فروش نیز به خوبی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام موحدی به معضلات اصناف پرداخت و یادآور شد: امروز در صنعت قفل و ابزار نیز با مشکلات و معضلات متعددی روبرو هستیم و شاهد گران فروشی و فروش محصولات بی کیفیت درون اصناف هستیم که باید مدیریت شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: همه مشکلات تقصیر دولت نیست، دولت نمی تواند بالای سر هر تولید کننده یک ناظر بگذارد، برخی موارد موضوع به تعزیرات حکومتی ارجاع می شود و برخی به دستگاه های دیگر که باید همه پای کار باشند.

این مسوول با بیان اینکه در پرونده طراوت نوین استان قزوین همه مقصریم، ادامه داد: از همان ابتدا تا الان قصور و کوتاهی بسیاری دیده می شود که باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است؛ امروز مردم از خودشان می پرسند چه کسی مقصراست؟ وقتی صدا و سیما زیرنویس می کند، چرا کسی تذکر نمی دهد، من بارها اظهار داشته ام که تولید و پخش تیزرهای تبلیغاتی باید با تدبیر همراه باشد و نباید هرچیزی را در صدا و سیما پخش کرد.

وی افزود: باید از خودمان بپرسیم مقصران این پرونده چه کسانی هستند؟ سرمایه گذاران، مسوولان قضایی، مجوز دهندگان یا کسانی که به مدیرعامل شرکت لوح تقدیر دادند؟ امروز در تاکستان ۳۰ شرکت خودرویی مجوز گرفته اند، چطور شده که سرمایه و اعتبار این شرکت ها ارزیابی نشده است؟ دادستان چرا جلوی این شرکت ها را نگرفته است؟ ما به طور قطع رسیدگی خواهیم کرد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: خوشبختانه دادستان قبلی از خانواده متدین و انقلابی هستند، ما خیلی اصرار کردیم که در تهران و قوه قضاییه وارد مناصب بالاتری شوند، اما درخواست بازنشستگی دادند و ترجیح دادند از دستگاه قضایی خارج شوند.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: معرفی دادستان جدید با هدایت و راهنمایی رییس کل دادگستری قزوین صورت گرفت و تاکید می کنم چندین موضوع مهم مثل پرهیز از آمارسازی، عزت بخشیدن به ارباب رجوع، افزایش کیفیت در رسیدگی، تقویت دقت و سرعت، انجام بازرسی دوره ای از شهرستان‌ها، اجرای سند تحول قضایی، توجه جدی به جرایم امنیتی، برخورد جدی با سارقان حرفه‌ای و تقویت پیشگیری از جرایم را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات حسین رجبی دادستان سابق قزوین، علی اصغر عسگری به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه