English

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی :

بازدید از موزه و بناهای تاریخی ششم مهر رایگان است

علی دارابی با گرامیداشت هفته گردشگری اظهار داشت: روز ششم مهر به مناسبت روز گردشگری بازدید از موزه، بنا های تاریخی برای عموم رایگان است

 بازدید از موزه و بناهای تاریخی ششم مهر رایگان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با خبرنگاران که امروز برگزار شد با گرامیداشت هفته گردشگری اظهار داشت: روز ششم مهر به مناسبت روز گردشگری بازدید از موزه، بنا های تاریخی برای عموم رایگان است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس امروز همراه با پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتیم، افزود:  یکی از بحث های مهم  عنوان شده در این دیدار موضوع چرایی جنگ بود.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان کرد: در برنامه توسعه هفتم یکی از احکام،  ثبت بناهای مربوط به دفاع مقدس بود که ۱۵۰ نقطه مربوط به دفاع مقدس انجام شد.

دارابی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشور ما در معرض تجاوز دشمن قرار گرفت در آن زمان رزمنده بودیم که از عقیده ، مرز و کشورمان دفاع کرده و در برابر ۶۰ کشور درحالی که تازه انقلاب ما به پیروزی رسیده بود با دست خالی دفاع کردیم.

وی عنوان کرد: در این جنگ خسارت مادی و معنوی فراوانی متحمل شدیم اما واقعیت این است که امروز وظیفه میراث فرهنگی حمایت از  پیشکسوتان جنگ،  ثبت مکان و رویداد و هم روایتگری در این حوزه باید صورت گیرد.

معاون میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: از زمان استقرار دولت  جدید امروز مرحله آخر بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از معاونت وزارتخانه، شرکت های تابعه است، این بازدیدهای چهره به چهره اقدام ارزشمندی بود، مسائل مشکلات  مطرح شد که ما موظف به رفع آن هستیم.

 

 ۱۶۷ طرح گردشگری به بهره برداری می رسد

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری نیز در این نشست اظهار داشت: با حضور علی دارابی در این وزارتخانه سبب شد هم افزایی و انسجام بین حوزه های میراث تقویت شود.

وی افزود: برای روز گردشگری امسال شعار  کاملا بجا و بازگو کننده یکی از پتانسیل این حوزه است، گردشگری دارای ظرفیت های متنوع و چند وجه است که هر سال یکی از اقتضائات خود را بعنوان شعار سال مطرح و در همان سال آن ویژگی را برجسته می کند.

شالبافیان گفت: امسال شعار این روز « گردشگری و صلح» انتخاب شده، بیانیه سازمان گردشگری سازمان ملل متحد بر این اساس تنظیم شده است.

وی با عنوان اینکه دستور العمل ۱۵ بندی برای انسجام بخشی  به برنامه های این هفته تنظیم شده است، تصریح کرد: هم زیستی ادیان، دوستی و تنوع اقوام، دیپلماسی صلح، رویکرد دولت چهاردهم در خصوص گردشگری ، مقابله با ایران هراسی از جمله موارد تنظیم شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل ها در سطح استانی ۳۰۰ برنامه تدوین شده و  در سطح ملی نیز  افتتاح ۱۶۷ طرح گردشکری  با حجم ۱۰ هزار میلیارد است.

شالبافیان گفت: استان های گیلان یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان دارای بیشترین برنامه در این هفته هستند در شهر تهران نیز  تلاش شده در محور های مختلف شهر با همکاری شهرداری جلوه های مختلف جهت تحقق شعار سال را داشته باشیم.

وی افزود: در هفته گردشگری ما بخش دوم پروژه ایران سلام  با حضور ۲۰ چهره تاثیر گذار با دنبال کننده بالای جهانی برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه