English

یک مشاور و روان درمانگر در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

در روزهای سرشار اخبار جنگ مراقب کودکانمان باشیم

یک مشاور و روان درمانگر گفت: در روزهای سرشار از اخبار جنگ مراقب کودکانمان باشیم چرا که آنها ذهن تحلیلگری نداشته و می تواند اثر بد روحی بر آنها داشته و سالها تاثیرش در روان آنها ماندگار باشد.

در روزهای سرشار اخبار جنگ مراقب کودکانمان باشیم

سعید نوروزی مشاور و روان درمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص افزایش اخبار جنگ در روزهای اخیر اظهار داشت: کودکان به واسطه عدم قدرت تحلیل به سختی می توانند با  رویدادها و اخبارهای بد و تلخ کنار بیایند.

وی با بیان اینکه این روزها نه تنها در رسانه های مختلف اجتماعی بلکه در مکالمات روزمره ما با دوستان و فامیل نیز در خصوص اخبار جنگ صحبت می شود، افزود: برخی از کودکان نیز دارای تلفن همراه هوشمند و تبلت هستند که بدون هیچ کنترلی در معرض این خبرها قرار دارند و در صورت عدم کنترل می توانند متحمل آسیب جدی شوند.

 

بیشتر بخوانید:

 اینفوگرافیک/چگونه استرس کودکان را کم کنیم؟

 

این مشاور و روان درمانگر  با بیان اینکه در این راستا والدین نقش کلیدی دارند، خاطرنشان کرد: اگرچه در گاهی اوقات مواجهه با این اخبار به دلیل کثرت اجتناب نا پذیر است، اما والدین نقش کلیدی داشته و باید میزان دسترسی به خبرها را کنترل محتوایی کنند.

نوروزی با عنوان اینکه ایجاد محیط سالم و امن می تواند اثرات منفی اخبار جنگ را کاهش دهد، عنوان کرد: صحبت کردن در خصوص دغدغه و افکاری که کودکان دارند یکی از راه حل های ساده است، آنها باید بدانند که گاهی داشتن احساس ترس یا نگرانی ایرادی ندارد و همچنین می توان به آنها توضیح داد که نیروهای امنیتی از ما محافظت می کنند و یا همه جنگ ها روزی پایان می یابد.

 وی با بیان اینکه یکی از مراکزی که در کنار نظارت اولیا بر این موضوع بسیار حاضر اهمیت بوده مدارس و معلمان هستند، گفت:  باید در مدارس رفتار معلمان به گونه ای باشد که دانش آموزان احساس کنند که می توانند بدون ترس و نگرانی دغدغه های خود را با آنها در میان بگذارند؛ همچنین در این راستا وجود مشاورین در مدارس بسیار حائز اهمیت است.

این مشاور وروان درمانگر در خصوص راه حل  دیگر در این مورد، اظهار داشت: اطلاع کودک از اخبارهای خوب مانند موفقیت های علمی یا ورزشی نیز می تواند تاثیر خبرهای تلخ را کاهش دهد.

 نوروزی در خصوص اینکه چگونه بدانیم کودکمان دچار استرس و اضطراب شده است، خاطرنشان کرد: بیخوابی و یا کابوس های شبانه، تغییر ناگهانی رفتاری پرخاشگری و یا انزوا  و کاهش تمرکز  از جمله مواردی است که میتواند نشان دهنده استرس و اضطراب در کودکان باشد که در صورت عدم توجه به آن ممکن است مدتها این مشکلات با فرزندمان همراه باشد.

وی گفت: در صورت حاد شدن شرایط کودک و عدم نتیجه درمانهای اولیه خانگی باید به مشاور مراجعه کرده تا این وضعیت در کودکان ادامه دارد نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه