English

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

طرح «شهر دوستدار کودک» از سوی شهرداری دنبال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و شصت و نهمین جلسه رسمی شورا در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سؤالات آنها پاسخ داد.

طرح «شهر دوستدار کودک» از سوی شهرداری دنبال می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، مهدی چمران رئیس شورا در حاشیه دویست و شصت و نهمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که شهر دوستدار کودک دارای چه خصوصیاتی باید باشد؛ اظهار داشت: مصوبه ای در دوره چهارم، طرح شهر دوستدار کودک تصویب شد که بر اساس آن مقرر شد به ویژه در بوستان ها و در محل بازی کودکان، امکانات بیشتری جهت تفریح هر چه بیشتر کودکان در نظر گرفته شود، علاوه بر آن قرار شد در فرهنگسراها و در  همه محلات تهران، امکانات و شرایط تفریحی بیشتری برای کودکان پیش بینی شود که به طور مرتب در دستور کار شهرداری تهران بوده است. 

چمران در ادامه در خصوص اختلال ایجاد شده  در خط سوم مترو توضیح داد: اختلال همواره وجود دارد؛ تأکید ما این است که همه موارد فنی رعایت شود چرا که مترو در بحث جابجایی روزانه مسافر بسیار مهم است و در ساعات اولیه صبح که ساعت اوج مسافرگیری مترو است به همین دلیل مسئولان امر مجبور هستند سرفاصله ها را کاهش دهند تا تعداد مسافر بیشتری را سوار کنند بنابراین تحت چنین شرایطی بروز حوادثی اینچنین دور از انتظار نیست.  

وی در ادامه در پاسخ به اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی و جمع آوری اتباع غیرمجاز بیان کرد: در این باره جلساتی با نیروی انتظامی برگزار شده و قرار شد نیروی انتظامی در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه گزارش خود را ارائه دهد از این رو به روال قبل از سردار رادان و همکاران وی دعوت شد تا در صحن شورا حضور یافته و این باره توضیح دهند که سردار رادان در حال حاضر برای انجام مأموریتی از تهران خارج شده و امکان حضور ندارد اما ارتباط همچنان به قوت خود ادامه دارد. 

وی در ارتباط با بکارگیری اتباع در سطح شهر به عنوان پاکبان نیز بیان کرد: اتباع قانونی مجاز به اقامت و اشتغال دارند و در این باره نکته ای وجود ندارد اما اتباع غیرمجاز نه تنها به عنوان پاکبان بلکه به در هر جایی که مشغول  هستند بر اساس قانون غیر مجاز بوده و نباید به کار گماشته شوند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون رابطه استخدامی اعضای جدید شورا توضیح داد:  تعدادی از اعضای شورا از کارمندان شهرداری بوده اند که به شورا آمده اند که از نظر ما کار پسندیده ای است. چرا که این افراد شورا و شهر را خوب می شناسند و نیازی نیاز که در ماه های اولیه ورودشان را به شناخت شهر و شهرداری و شورا اختصاص دهند. اما در این باره یک موضوع حقوقی مطرح شده و از طریق استانداری به شورا ابلاغ شده است که به دلیل تعرض منافع، این افراد نمی توانند در پست هایی که وظیفه قضاوت دارند مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور داشته باشند.‌

وی افزود: در همین زمینه یکی از اعضای شورا اقدام به شکایت کرده که صحیح نبوده و گفته می شود از سوی دیوان نیز رد شده است. در جلسات جانبی مجلس این موضوع که کارمندان شهرداری حق شرکت در انتخاباتی‌اش شورا را ندارند؛ مورد بررسی قرار گرفته اما هنوز در صحن علنی مطرح نشده است. شاید در شهرهای کوچک این قانون جواب دهد اما در کلانشهرهایی مانند تهران، تجربه نشان داده هر اندازه اشراف اعضا به شهر و مسائل شهری بیشتر باشد، عملکرد بهتری خواهند داشت و  دانش آنها می تواند در راستای منافع شهر به کار گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه