English

کلانتری ها و پاسگاه ها نمود مجموعه فراجا هستند

جانشین فرمانده کل انتظامی با بیان این که کلانتری ها و پاسگاه ها نمود مجموعه فراجا هستند، گفت: جایگاه انتظامی در کشور بسیار بالاست و از ارکان امنیت ملی و رکن اصلی امنیت داخلی است.

کلانتری ها و پاسگاه ها نمود مجموعه فراجا هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، سردار قاسم رضایی در چهارمین جشنواره کلانتران برتر پلیس پیشگیری فراجا (مهر۱۴۰۳) که در سالن شهدای انتظامی ستاد فرماندهی فراجا برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم و گرامی داشت یاد شهدا، امام شهدا، شهدای انتظامی در عرصه نظم و امنیت و همچنین شهید سید حسن نصرالله و یارانش و همه شهدای فلسطین، غزه و حزب الله گفت: می توان راه این شهدای عزیز را در راستای انقلاب اسلامی دانست که در مقابل سرطان و جرثومه فساد جهان مقابله می کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته فراجا به همه کارکنان انتظامی و خانواده آنها افزود: در هفته انتظامی قرار داریم و به همین مناسبت برابر تدبیر فرمانده کل انتظامی، تقدیر از رده هایی که در این عرصه هستند در دستور کار قرار گرفته است امروز هم به همین منظور در خدمت کلانتری ها و پاسگاه ها هستیم.

وی اظهار کرد: ما به عنوان مسئول امنیت داخلی کشور از مرزها و جاده ها و شهرها از جمله پاسگاه ها و کلانتری ها وظایف سنگینی را برعهده داریم. پلیس بخشی از قدرت ملی است و بخشی از امنیت نظامی برعهده ما می باشد که کارکنانی بصیر و انقلابی ماموریت های محول را تا پای جان به نحو احسن انجام می دهند و شرایط امروز منطقه ایجاب می کند که بر اساس شعار فراجا که انتظامی در خدمت مردم است بیش از پیش در راستای تامین امنیت و آرامش حضور داشته باشیم و در شان مردم خدمت کنیم و آرامش را بیش از قبل به مردم هدیه بدهیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به لزوم روزآمدی در چرخه فعالیت افزود: جایگاه انتظامی در کشور بالا و از ارکان امنیت ملی و رکن اصلی امنیت داخلی است و به همین دلیل باید هر روز منظم تر و حرفه ای تر از قبل در کار باشیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به  این که ماموریت پلیس در همه جای دنیا پیشگیری از جرایم است به بیان تفاوت پلیس ایران با دیگر کشورها پرداخت و افزود: اگر در جایی جرمی اتفاق بیفتد پلیس برابر قانون و اختیارات به موقع وارد عمل می شود اما در کشور ما پلیس بر اساس احکام الهی باید مقتدر، مهربان و مدبر باشد و همین باعث تفاوت میان پلیس ایران با سایر کشورها می شود و این مهربانی در برنامه مدیریت انتظامی کشور است و همین باعث رضایت مردم از پلیس و افزایش سرمایه اجتماعی انتظامی می شود و ما باید با اعمال خودمان پاسخگوی محبت مردم به سازمان انتظامی باشیم.

سردار رضایی ادامه داد: پاسگاه ها و کلانتری ها نمونه مدیریتی و فرماندهی انتظامی هستند و از این رو باید مامن پناهجویان باشد و مردم باید ستاد انتظامی را در کلانتری ها و پاسگاه ها ببینند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به برنامه موجود برای ارزیابی مجموع کلانتری ها در قالب طرح های پیش بینی شده افزود: خوشبختانه در حوزه سخت افزاری با تلاش های صورت گرفته بخشی از نیازهای موجود تامین شد و باید برای رفع مابقی کسری ها نیز تلاش کرد اما در حوزه نرم افزاری نیز باید این رشد را شاهد باشیم.

سردار رضایی با تاکید بر مقوله آموزش در کلانتری ها گفت: باید ارزیابی کنیم چه آموزش هایی لازم است ارائه شود. انتصاب در کلانتری ها باید بر اساس همین آموزش ها و ۴ مولفه دانستنی های انتظامی، دفاعی و رزمی، حقوقی و قضائی، تعاملات و اطلاعات باشد و بسیاری از ماموریت های فراجا در ابتدای کار کلانتری ها و پاسگاه ها کلید می خورد و رئیس کلانتری باید الگوی دیگر کارکنان و کلانتری باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه