English

یک متخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

ورود سویه جدید کرونا به کشور دور از انتظار نیست+ علائم

آمیتیس رمضانی گفت: تا کنون سویه جدید کرونا وارد کشور نشده است اما ورود آن به دلیل همه گیری در دیگر کشورها دور از انتظار نیست.

ورود سویه جدید کرونا به کشور دور از انتظار نیست+ علائم

آمیتیس رمضانی متخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص ورود سویه جدید کرونا به کشور، اظهار داشت: سویه جدید کرونا با نام ایکس‌ای‌سی طبق بررسی ها هنوز وارد ایران نشده است اما با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها وجود دارد، افزایش یافته و به پیک تبدیل شده است، بالاخره به دیگر کشورها نیز سرایت می کند.

وی افزود: در فصل پاییز و زمستان باید مراقب بیماری های عفونی تنفسی بود، چرا که در این فصول با افزایش این بیماری ها روبرو هستیم.

دکتر رمضانی با عنوان اینکه این سویه تفاوت زیادی با سویه قبلی ندارد، خاطرنشان کرد: تب، بدن درد، از دست دادن قدرت بویایی و چشایی، سردرد، گلودرد و استخوان درد از علائم این سویه می باشد.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص شدت بیماری بیان کرد: این سویه کشنده نبوده و جای نگرانی نیست، شدت آن بین سرماخوردگی و آنفولانزا است.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما گردش این بیماری ها افزایش پیدا می کند، بیان کرد: برای پیشگیری  باید شیوه نامه هایی که زمان کرونا مورد تاکید بود مانند  شست و شوی دست ها و وجود تهویه مناسب در مکان ها در بسته است رعایت شود.

 

بیشتر بخوانید:

برای تزریق واکسن آنفولانزا هنوز دیر نشده است/ همه تزریق کنند

با این دمنوش ها در سریعترین زمان از شر سرفه ها خلاص شوید

 

دکتر رمضانی با تاکید بر اینکه گردش این بیماری در مدارس بالا است، تصریح کرد: به همین دلیل باید بسیار به رعایت نکات بهداشتی توجه داشت، باید این آموزش ها و تاکید به شست و شوی دست ها حتما در مدارس انجام شود.

این متخصص بیماری های عفونی با عنوان اینکه دانش آموز علامت دار نباید در کلاس درس حاضر شود، عنوان کرد: حتی دانش آموز با علائم خفیف نیز باید در منزل استراحت کنند.

وی با عنوان اینکه فعلا زدن ماسک برای همه افراد الزامی نیست، خاطرنشان کرد: اما فرد علامت داری که مجبور به رفتن در مکان های عمومی است باید از ماسک برای جلوگیری از انتشار بیماری استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه