English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای برای آموزش ایمنی به معادن به کار گرفته شوند

نشست شورای معاونان و مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «غلامحسین محمدی» سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز شنبه ۲۱ مهر در محل این سازمان برگزار شد.

زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای برای آموزش ایمنی به معادن به کار گرفته شوند
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میدری با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی آموزش های فنی و حرفه‌ای، صاحبان کسب و کارها هستند، خاطر نشان کرد: آنها می دانند صلاحیت حرفه ای به چه معناست، تحولات تکنولوژیکی و مهارت‌های جدید را زودتر رصد می‌کنند و از نیاز خود به نیروی انسانی آگاهند. سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور تقاضای این گروه‌ها را بررسی کرده و به نیاز آن‌ها پاسخ می‌دهد.

میدری با تاکید بر پژوهش هایی که مدتی پیش از تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی موضوع آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، انجام داده بر نکات تحول آفرین در این سازمان تاکید کرد.

وی گفت: در یکی از نشست‌هایی که در خصوص معدن طبس برگزار شد، پیشنهاد دادیم از زیر ساخت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای آموزش ایمنی استفاده کنیم. معادن کشور می‌توانند برای آموزش ایمنی هزینه کنند. ما، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید زیرساخت‌ها را فراهم و محتوا و استانداردهای آموزشی خود را ایجاد کنیم. مالک این آموزش‌ها باید بخش خصوصی باشد و قبول مسئولیت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حرکت سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور به سمت بخش خصوصی خطاب به مسئولین این سازمان گفت: انتظار دارم که مهارت «جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی» را به عنوان یکی از مهم ترین مهارت‌ها تقویت کنید.  

میدری ادامه داد: اگر مهارت‌آموزی با همراهی صاحبان کسب و کار انجام نشود، تزریق منابع مالی به سازمان می‌تواند مشکل‌آفرین شود.

وی تصریح کرد: تزریق منابع مالی به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باید با سایر اهداف پیوند داشته باشد تا موجب افزایش مهارت به عنوان مقدمه جهش تولید باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توانمندی‌های سکاندار جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یاد‌آور شد: از «محمدی» براساس توانایی‌های ویژه در زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بدون هیچ‌گونه سفارش سیاسی به این سازمان دعوت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه