English

سخنگوی قوه قضاییه:

تتلو در زندان تنبیه شده است + فیلم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخلاف صحبت هایی که در فضای مجازی عنوان می شود امیر حسین مقصودلو به دلیل برخی رفتارها در زندان تنبیه شده است.

تتلو در زندان تنبیه شده است + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: جلسه پیشگیری از وقوع جرم در هفته گذشته برگزار شد که دستور این جلسه در خصوص کالا سلامت محور با تاکید بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بود.

وی افزود: برگزاری این جلسه و بیان چالش ها به معنای انکار زحمات در عرصه پزشکی، پیراپزشکی و دارو در کشور نیست و ما در زمان کرونا شاهد خدمات بزرگ این جامعه بودیم.

 

دو خبرنگار دستگیر شده سال ۱۴۰۱ از ارتباط با دولت متخاصم آمریکا تبرعه شدند

وی با بیان اینکه حوزه دارو و ملزومات پزشکی با توجه به اینکه به سلامت مردم جامعه ارتباط دارد می طلبید جلسه ای در این خصوص برای پیشگیری از تخلفات برگزار شود، گفت: موضوع این جلسه فرا قوه ای بود و مواردی از جمله عدم رعایت قوانین و مقررات موجود با هدف جلوگیری تخلف، تقلب و جلوگیری از خروج دارو با توجه به شرایط تحریم و جلوگیری از  کمبود برخی دارو یا قرار گرفتن در بازار سیاه مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: سازمان غذا و دارو، عرضه کننده، وزارت بهداشت، بانک مرکزی از متولیان این حوزه بوده است، بعضا دیده شده بود عدم ثبت دارو ها منجر به نشتی در این زمینه می شد، هرگونه واردات ذخیره سازی باید در این سامانه ثبت و عدم ثبت جرم است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: بررسی نشان داد سازمان غذا و دارو در این راستا هزارو ۱۷۴ قلم دارویی مشمول استعلام منابع دارویی کرده است.

جهانگیر عنوان کرد: حدود ۸۰۰ بیمارستان به سامانه رهگیری دارو ثبت متصل و ۳۰۰ بیمارستان همچنان وصل نیستند و بجز بیمه های سلامت و تامین اجتماعی برای ثبت اطلاعات خود درسامانه  ثبت دارویی کاری انجام نداده اند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه قانون ممنوعیت تبلیغات داروهایی که به سلامت مردم آسیب می رساند در  رسانه جمعی از سال ۹۷ تصویب و مجازات هایی نیز داده شد متخلفین این حوزه زیر ذره بین قوه قضائیه خواهند بود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همانگونه که همواره مقام معظم رهبری تاکید داشتند باید بیمار فقط درد بیماری. اشته  نه کمبود دارو پیدا کردند با پیگیری هایی که در این حوزه داشته باشند.

جهانگیر در خصوص آخرین وضعیت پرونده امیر حسین مقصودلو(تتلو) بیان کرد: در خصوص وی ۲ پرونده مطرح  بود که نخست به اتهام توهین به مقدسات بوده که به تحمل ۵ سال حبس تعزیری با عنوان مجازات اصلی محکوم شد که با اعلام فرجام‌خواهی پرونده در تیر ماه به دیوان عالی کشور ارسال شده و هم اکنون در دیوان مفتوح رسیدگی است و پرونده دیگر نیز به  اتهام تشویق به فساد و فحشا بوده که به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم گردید  که در دادگاه تجدید نظر رای بدوی نیز عیناً تایید شد و هم اکنون جهت اجرای حکم پرونده به اجرای احکام ارسال شده است.

جهانگیر  با اشاره به اینکه وی در حال حاضر در زندان حضور دارد، بیان کرد:  شایعه اعطای تسهیلات به این متهم در زندان صحت ندارد و زندان نه تنها تسهیلاتی را خلاف قانون به نامبرده نداده بلکه به دلیل برخی رفتار‌های خلاف قانون و مقرراتی که در زندان داشته مشمول تنبیهات انضباطی نیز شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص صدور حکم دو خانم خبرنگار که به حبس محکوم شده اند، تصریخ کرد: این دو متهم به دلیل انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یکسال حبس و بابت ارتکاب اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور به تحمل پنج سال حبس محکوم شدند.

وی عنوان کرد: اما هر دو از ارتکاب همکاری با دولت متخاصم آمریکا در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند. از بابت اجرای مجازات اشد که مجازات ۵ ساله است، پرونده در مورد آن‌ها اعمال و در این خصوص پرونده به اجرای احکام جهت اجرا ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه