English

مدیر مجموعه نیاوران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

تابلوی بی نام و نشانی که ارزش تاریخی پیدا کرد

مدیر مجموعه نیاوران گفت: تابلویی در مخزن کاخ صاحبقران قرار داشته که بدلیل فاقد امضا و تاریخ بودن اطلاعاتی در خصوص آن وجود نداشت تا اینکه در عکسی تاریخی نشان می‌دهد که این تابلو در مراسم تشیع ناصرالدین شاه در بالاسر تابوت قرار دارد.

تابلوی بی نام و نشانی که ارزش تاریخی پیدا کرد

بیژن مقدم مدیر مجموعه نیاوران در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهارداشت: این نمایشگاه مربوط به پس از ترور ناصرالدین شاه و در خصوص تابلویی بوده  که در مخزن کاخ صاحبقران قرار داشته عملا به دلیل اینکه فاقد امضا و تاریخ خلق اثر بوده خیلی اطلاعاتی در خصوص آن وجود نداشت تا اینکه در عکسی تاریخی نشان می‌دهد که این تابلو در مراسم تشیع ناصرالدین شاه در بالاسر تابوت قرار دارد.

وی افزود: با دیدن این عکس به آن نتیجه میرسیم که این تابلو دارای شناسه قدمت بوده و اثر با ارزشی است هرچند نام نقاش آن مشخص نبوده است.

مقدم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به بهانه همین موضوع و با همکاری مجموعه جهانی کاخ گلستان شکل گرفت و آثار دیگر نیز از آنجا به امانت گرفتیم چرا که درصد بالایی از رخداد مربوط به آن مکان بوده است.

مهناز اسدی مسئول کاخ موزه صاحبقرانیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهارداشت: این نمایشگاه همکاری مشترک بین کاخ نیاوران و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان محور اصلی نمایشگاه تابلویی است که نگاره تمام قد از ناصرالدین شاه قاجار بوده و جز آثار حفاظت شده در کاخ موزه صاحبقرانیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه