English

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران:

مجوزهای عجیب شهرداری بر میزان ترافیک شمال تهران می‌افزاید/ برای رفع معضل ترافیک‌های نقطه‌ای چاره اندیشی شود

رئیس کمیته نظارت شورا در مورد افزایش صدور مجوزهای شهرداری برای ساخت برج‌هایی در شمال تهران، تذکر داده و خواستار چاره اندیشی در خصوص ترافیک‌های نقطه‌ای شد.

مجوزهای عجیب شهرداری بر میزان ترافیک شمال تهران می‌افزاید/ برای رفع معضل ترافیک‌های نقطه‌ای چاره اندیشی شود
به گزارش خبرگزاری موج

، در جریان دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورا مهدی اقراریان ، رئیس کمیته نظارت شورا با اشاره به حضور رئیس پلیس راهور فراجا در جلسه صحن شورا، هفته نیروی انتظامی را تبریک گفته و اظهار داشت: به نوبه خود به عنوان نماینده مردم در شورای شهر از زحمات تمامی عزیزان در فراجا به ویژه راهور  تشکر و قدردانی می‌کنم که انصافا با همه محدودیت‌ها و کمبودها تمام تلاش خود را به منظور فراهم سازی یک عبور و مرور ایمن و روان در شهر تهران انجام می‌دهند. 

اقراریان ادامه داد: در اظهارات عزیزان به مشکلاتی که شهر تهران با آن‌ها مواجه است اشاراه شد. ضرورت داشت با توجه به حضور رئیس پلیس راهور فراجا در  صحن شورا و اهمیت موضوع، امروز شهردارتهران و یا دست کم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز حضور می‌یافتند. 

وی در ادامه به دو نکته مهم در اظهارات رئیس پلیس راهور فراجا مبنی بر استفاده از بخش خصوصی و رتبه بندی رانندگان اشاره کرده و گفت: در خصوص استفاده از  بخش خصوصی باید گفت که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با استفاده از بازنشستگان پلیس معمولاً مجموعه‌هایی شکل می‌گیرد که به صورت محلی مدیریت ترافیک را بر عهده می‌گیرند و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند ایجاد رضایت می‌کنند که خوشبختانه مجموعه پلیس راهور ما نیز در این مسیر در حرکت است. 

رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه اشاره‌ای نیز به  موضوع  سقف تعداد خودروهایی است که در سطح شهر تهران در ساعات اوج ترافیک امکان تردد دارند؛ اشاره داشته و بیان داشت:  در بسیاری از مواقع شهروندان گله دارند که تهران در حال تبدیل شدن به یک پارکینگ بسیار بزرگ است. بارها برای ما پیش آمده که ساعات طولانی در بزرگراه ها پشت ترافیک مانده‌ایم و عملاً از دست پلیس هم کاری برنمی‌آید که  این امر سبب سوختن میلیون‌ها لیتر بنزین و افزایش میزان آلودگی هوا می‌شود و نیز به دلیل تفاوت نرخ بنزین در کشور هزینه قابل توجهی را به شهرونتحمیل می‌کند. 

وی با تأکید بر ایکه  پلیس در انتهای این خط ایستاده و ما شاهد هستیم که شهرداری‌ها در ادوار مختلف با ارائه مجوزهای عجیب و غریب به ویژه در مناطق شمالی شهر تهران بر شدت میزان ترافیک افزوده و می‌افزایند؛ گفت: اگر برج‌هایی که شهرداری مجوز آن‌ها را صادر کرده ساخته شوند؛ خواهیم دید که چه بلایی سر ترافیک و آلودگی خواهد آمد. در این شرایط پلیس باید چه اقدامی انجام دهد. 

اقراریان در قالب پیشنهادی مبنی بر ایجاد یک دفتر هماهنگی با راهور در مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود مسئول مربوطه از سوی پلیس راهور معرفی شود. یعنی یکی از افسران زبده پلیس راهور به عنوان رئیس این دفتر در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حکم شهردار مشغول به کار شود. گرچه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در مباحث مربوط به اتوبوس زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند تا میزان ناوگان را افزایش دهند اما معمولا ضعیف‌ترین عملکردها را در حوزه مربوط به مدیریت ترافیک‌ها در این دوره از سوی شهرداری شاهد و ناظر هستیم. 

رئیس کمیته نظارت شورا تصریح کرد: تمرکز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بر موضوع ناوگان و خرید اتوبوس که البته امری ضروری و لازم است باعث شده از سایر مأموریت‌ها به خود در این زمینه باز بماند. در اینجا این دفتر هماهنگی می‌تواند به حل مسائل اینچنین کمک کند. یکی از مسائلی که ما با آن مواجه هستیم ترافیک‌های نقطه‌ای است که در برخی موارد مجموعه‌هایی مانند مدارس و پمپ‌های بنزین ایجاد می‌کنند. به نظر می‌رسد با برخی مداخلات ترافیکی بتوان این معضلات را برطرف کرد. خیابان اکباتان تبدیل به محلی برای انبار کالای وانت‌هاشده است. اگر واگذاری محلی که در خصوص آن صحبت شد، انجام شود؛ همه این موارد قابل حل و فصل است. 

وی در ادامه اظهاراتش به موضوع تردد خودروهای با پلاک شهرستان در سطح تهران که کار هم می‌کنند؛ پرداخته و خواستار چاره اندیشی در این باره شد. 

 اقراریان گفت: مورد دیگر که شاهد آن هستیم این است که سربازهای وظیفه پلیس راهور مجبور هستند جهت مدیریت و کنترل ترافیک، ساعات طولانی در سرما و گرما و شرایط نامناسب جوی، در خیابان‌های تهران بایستند لذا پیشنهاد می‌شود امکانات و تدابیری برای رفاه حال این افراد مانند تعبیه یک سایبان اندیشیده شود و شهرداری تهران نیز به این امر کمک کند چرا که اینها فرزندان ما هستند و ما هم به عنوان مجموعه شورا موظف هستیم تا کمک کنیم از آلام و سختی‌هایی که این سربازان متحمل می‌شوند، بکاهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه