English

پلیس راهور:

برای رانندگان خودروهای سنگین شرکت در دوره های آموزشی جهت دریافت کارت سلامت و هوشمند لازم است

سرهنگ شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، ضمن تاکید بر این که رانندگان خودروهای سنگین چه مدارک مهمی را باید همراه داشته باشند، گفت: شرکت در دوره های آموزشی برای دریافت کارت سلامت و کارت هوشمند لازم است.

برای رانندگان خودروهای سنگین شرکت در دوره های آموزشی جهت دریافت کارت سلامت و هوشمند لازم است
به گزارش خبرگزاری موج

، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص مدارک مهم و ضروری برای خودروهای سنگین توضیح داد و گفت: نکته مهمی که در خصوص قوانین و مقررات حمل بار وجود دارد این است که راننده می بایست گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه را داشته باشد، بعضا مشاهد شده است که برخی رانندگان خودروهای سنگین، به جای اینکه گواهینامه پایه ۱ داشته باشند با گواهینامه پایه ۲ اقدام به رانندگی با خودروهای سنگین می کنند، که این اقدام تخلف است و باعث گرفتاری هایی برای این رانندگان می شود.

وی افزود: رانندگان خودروهای سنگین باید دوره های آموزشی را دیده باشند و اگر این دوره را طی نکرده باشند حتی کارت هوشمند و کارت سلامت را هم نمی توانند دریافت نمایند، کارت هوشمند یکی از اصلی ترین مدارکی است که رانندگان خودروهای سنگین می بایست همیشه به همراه داشته باشند .

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با اشاره به ساعات تردد خودروهای سنگین در شهر تهران، گفت: تردد خودروهای سنگین باربری با ظرفیت ۶ و نیم تن به بالا مد نظر می باشد، خودروهای سنگین با مشخصات فوق در شهر تهران و در شب هایی که تعطیلی وجود ندارد از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح می توانند تردد داشته باشند.

وی افزود: در شب هایی که فردای آن تعطیل است مانند پنج شنبه شب ها از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح تردد خودروهای سنگین در سطح معابرشهر تهران مجاز می باشد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: اگر خودرویی زودتر از این ساعات به محدوده تهران برسد و قصد ورود داشته باشد از تردد آن جلوگیری می شود، رانندگان تا ساعت ۱۰ در شب های عادی و در شب های که فردای آن تعطیل می باشد تا ساعت ۲۴ می بایست توقف داشته باشند تا بتوانند در معابر تردد داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تاکید می شود این قوانین در خصوص خودروهای سنگین با تناژ ۶ و نیم تن به بالا می باشد ولی تردد دیگر کامیونت ها و خودروهای باربری مانند وانت بارها محدودیتی برای تردد ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه