English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

راه حل جالب یکی از مسئولین سازمان غذا و دارو به کمبود شیر خشک/ از برند های موجود استفاده کنید

موضوع تامین شیرخشک با برندهای خاص به یکی از دغدغه ها خانواده ها تبدیل شده است، یکی از مسئولین سازمان غذا و دارو راهکار استفاده از برندهای موجود در بازار را ارائه کرده اند.

راه حل جالب یکی از مسئولین سازمان غذا و دارو به کمبود شیر خشک/ از  برند های موجود استفاده کنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، مصرف شیرخشک به ویژه برای نوزادانی که بنا به هر دلیلی ازشیرمادر استفاده نمی کنند بسیار حیاتی است، به همین دلیل تغییرات در این بازار درصد بالایی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

رئیس سازمان غذا و دارو: دسترسی به شیر خشک در کشور بهبود یافته است

دکتر سید حیدر محمدی  رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: در سال جاری، توزیع ماهانه شیر خشک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نشان از مدیریت مناسب و کاهش مشکلات تأمین دارد.

وی افزود:  هم‌اکنون شرایط بازار به گونه‌ای است که دسترسی به شیر خشک در حال بهبود است و نگرانی‌های قبلی برطرف خواهد شد. 

وی همچنین تأخیر در تخصیص ارز و تغییر در قوانین ثبت سفارش را از دلایل دشواری‌های پیشین در دسترسی به این محصول دانست و تصریح کرد: با همکاری نهادهای مرتبط این موانع در حال برطرف شدن هستند، هدف اصلی ما فراهم کردن دسترسی پایدار و جلوگیری از نوسانات بازار است.

دکتر محمدی در پایان تأکید کرد که نظارت بر توزیع دقیق شیر خشک ادامه دارد تا در سراسر کشور به‌طور عادلانه در دسترس خانواده‌ها قرار گیرد.

 

اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد

در این بین مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در مصاحبه ای عنوان کرده است: نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود لذا معرفی برندهای جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برندها اهمیت دارد.

دکتر علیرضا رستمی با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد که اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد. وی تأکید کرد که محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود.

وی  افزود: "برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش عدم قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی از برندها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برندهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی گردند."

این مقام مسئول  همچنین به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان اشاره کرد و گفت: "بخش قابل توجهی از این شکایات به دلیل عدم آگاهی والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکم‌روش است. آن‌ها معمولاً هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط می‌کنند."

وی همچنین از مسئولین فنی و داروسازان خواست تا به اصلاح تصورات غلط والدین درباره مشکلات گوارشی کودکان کمک کنند.

دکتر رستمی در پایان از مسئولین فنی و متصدیان داروخانه‌ها خواست تا در اصلاح دیدگاه‌های غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکردهای مصرف شیرخشک برداشته شود.

 

متخصص کودکان و نوزادان: تغییر برند شیرخشک توصیه نمی شود

دکتر علی فرجی متخصص کودکان و نوزادان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهارداشت: مصرف شیر خشک رگولار برای مصرف روزانه شیرخوارانی است که بیماری خاصی ندارند که به سه درجه یک( نوزادان زیر شش ماه) دو( نوزادان شش تا ۱۲ماه) و سه برای نوزادان بالای یک سال است.

وی با بیان اینکه فرمول اکثر شیرخشک ها یکی بوده و تفاوت جدی ندارد، افزود: مسئله مهم بدلیل نوع  مواد اولیه بوده که برخی برند ها با سیستم گوارش نوزادان سازگار نبوده و آنها را دچار مشکل می کنند.

این متخصص کودکان و نوزادان، عنوان کرد: معمولا از نظر بالینی گفته می شود که شیر خشک های مختلف تست شده و در صورت سازگاری همان نوع ثابت و مصرف آن را ادامه دهند چرا که احتمال اینکه به دلیل مواد غیر اصل گوارش کودک را دچار مشکل کند وجود داشته و توصیه نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه