English

مسئول بسیج دانش آموزی:

یک میلیون دانش آموز به راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام می شوند

مسئول بسیج دانش آموزی کشور گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته یک میلیون دانش آموز به اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام می شوند.

یک میلیون دانش آموز به راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام می شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، مجتبی باستان مسئول بسیج دانش آموزی در نشست خبری که امروز به مناسبت روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد، اظهار داشت: بنیان رژیم صهیونیستی بر باطل بنا نهاده شده و بر اساس وعده خداوند که در قرآن آمده است، باطل ماندگار نبوده و نابود خواهد شد.

وی افزود: آبان سال گذشته  رژیم صهیونیستی حمله به مدارس را آغاز کرد در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مدارس غزه و فلسطین تخریب و  قریب به ۶۲۰ هزار دانش آموز از سال گذشته در این مناطق به مدرسه نمی‌روند همچنین از ابتدای جنگ غزه تا کنون ۱۶ هزار کودک و دانش آموز  به شهادت رسیدند، قصد آنها نسل کشی در مدارس بوده، جنگ آنها با جبهه مقاومت و کشورها نیست بلکه با مدارس و دانش آموزان و حمله به فضای آموزشی بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی

 

مسئول بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: حملاتی که به فضاهای آموزشی وارد شد  مفهوم حقوق بشر آمریکایی بود، آنها  سند ۲۰۳۰ را برای مردم برنامه ریزی کرده و  ژست حقوق بشری میگیرد و عنوان می کنند آموزش برای همه  و در همه جا باید محقق شود اما در برابر این جنایات سکوت می کنند.

باستان خاطرنشان کرد: سلاح های رژیم صهیونیستی و  انبار هایشان توسط آمریکا پر می شود، امروز سامانه تاد و اف ۳۵ می دهند و بعد سلاح های کشتار جمعی می دهد این سلاح ها ضد حقوق بشر است تمام اینها توسط آمریکا اتفاق افتاده و با دو هدف مقابله با ادیان الهی به ویژه اسلام و  غارت کشورهای منطقه که شامل فرهنگ، نفت و معادن می شود، صورت میگیرد.

وی با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز، شهدای دانش آموزان غزه  و شهدای مقاومت، بیان کرد: ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده روز نوجوان و بسیج دانش آموزی بوده  و از  ۸ تا ۱۳ آبان معروف به هفته بسیج دانش آموزان است.

مسئول بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه در این راستا بسته ای  توسط دانش آموزان انجام شده است، تصریح کرد:  بسته میدان دار با هدف مقابله دانش آموزان با استکبار جهانی صورت گرفته که با کمک دانش آموزان  صورت و سبب اجرایی سند تحول نیز می گردد.

وی با عنوان اینکه بسته میدان دار در سطح مدرسه ، شهرستانی و ملی انجام می شود، گفت: اهداف این بسته تبیین جنایت آمریکا در ایران و جهان، تببین جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه،  تبیین جنگ شناختی در مدارس، تبیین نقش دانش آموزان در جنگ شناختی و تبیین نقش دانش آموزان در پیشرفت کشوراست. 

باستان به رویدادملی جاسوس خانه بعنوان یکی از برنامه ها اشاره کرد و گفت: سوالاتی از دل اسناد جاسوسی ۴۰ ساله طراحی شده بهمراه پاسخ نامه از طریق سامانه شاد به همه دانش آموزان ارسال شده  که علاوه بر تقدیر از برگزیدگان  سال آینده بهترین پاسخ ها کتابچه می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی در ادامه عنوان کرد: پاسخ ها تشریحی بوده و هر دانش آموز میتوانند یکی از سوال ها را  انتخاب کرده و به آن پاسخ دهد، این مسابقه برای متوسطه اول و دوم طراحی شده و به گونه ای است که  رد پای دخالت آمریکا در ایران و منطقه قابل مشاهده است.

وی از دیگر برنامه ها به نمایشگاه روایت اشاره کرد که در سه بخش صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ها شامل  ۴۰ منفور که به بیش از ۱۰ هزار مدرسه ارسال شده و در مدارس نصب می شود، صهیونیست شناسی توسط رمزینه کد ها و روایت پیشرفت می شود که در کنار آنها تریبون آزاد و جلسات نقد و بررسی با محوریت دانش آموزان انجام می شود.

باستان با بیان اینکه مسابقه ملی گام دوم یکی دیگر از برنامه های برنامه ریزی شده در این هفته است، گفت: سی سوال تستی از بیانیه گام دوم طراحی شده که در این هفته برگزار می شود، لیگ علمی پایا در این ایام برگزار و 600 گروه منتخب در پایان آبانماه به رقابت می پردازند از دیگر برنامه های این هفته می توان به رویداد ملی دست سازه های استکبار ستیزی دانش آموزان که در قالب کار گروهی انجام می شود اشاره کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی طرح ویژه نسل فهمیده همزمان با آغاز اردوی راهیان نور 8 آبان از گلزار شهدای بهشت زهرا و در کنار مزار پاک شهید فهمیده آغاز می شود، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 500 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور و 500 هزار دانش آموز نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام می شود، اگر دستگاه های مختلف همکاری کنند آمادگی وجود داردکه  این میزان را افزایش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه