English

آب‌های جنوب کشور امروز متلاطم است

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به بیش از ۱.۸ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تجاری را پیش‌بینی کرد.

آب‌های جنوب کشور امروز متلاطم است
به گزارش خبرگزاری موج

​ به نقل از سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید و افزایش ارتفاع امواج دریا آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۱.۸ متر در مناطق دور از ساحل دوشنبه و سه‌شنبه ۷ و ۸ آبان‌ماه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه و پنج‌شنبه (۹ و ۱۰ آبان‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت‌های تفریحی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی، شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت‌های فراساحلی و فعالیت‌های سکوهای نفتی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و فعالیت‌های سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۴ نات و افزایش بیشنه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر یک‌شنبه و دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان، سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در غرب دریای عمان و چهارشنبه در تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

این وضعیت جوی خطرغرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک را در پی دارد بنابراین به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا، منع فعالیتء‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه