English

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل خبر داد:

آزادی ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۴۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با کمک ستاد دیه و نیکوکاران در سال جاری از زندان‌های این استان آزاد شدند.

آزادی ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل کریم‌الله محبوبی اظهار کرد: امسال ۸۴ مورد جشن گلریزان و آزادسازی در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد و ۱۴۳ نفر با کمک مالی نیکوکاران آزاد شدند که مجموع بدهی یا مبلغ محکومیت آنها بیش از یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: آزادی این افراد با ۱۶۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال گذشت شاکیان، یک هزار و ۱۳ میلیارد ریال اعسار به تقسیط، ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۲۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، ۵۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان، هفت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال پرداختی صندوق تامین و ۵۰ میلیارد ریال آورده مددجویان محقق شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: افراد آزاد شده شامل پنج نفر زن و ۱۳۸ نفر مرد بودند که از این تعداد ۸۸ نفر محکومیت بدهی مالی، ۴۷ نفر مهریه،سه نفر صدمه بدنی غیرعمد، ۲ نفر نفقه، ۲ نفر حادثه‌های کارگاهی و یک نفر حادثه رانندگی داشتند.

وی اضافه کرد: زمینه آزادی ۶۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز با مشاوره قضایی و مددکاری اجتماعی بدون پرداخت هیچ گونه کمک مالی فراهم شد که جمع کل بدهی یا محکومیت آنها ۸۹۰ میلیارد ریال بود.

محبوبی اظهار کرد: همچنین ۲۶ خانواده با اختصاص بخشی از هزینه احسان متوفیان به مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد ریال، در آزادی ۸۳ نفر از زندانیان دارای محکومیت‌های غیرعمد و مالی مشارکت کردند که این حرکت ارزشمند مردم شریف اردبیل جای تقدیر دارد و امید می‌رود به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت افزون بر ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: ۳۰۵ نفر با مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز با مشاوره قضایی و مددکاری اجتماعی از سال ۱۳۹۸ بدون دریافت هیچ گونه کمک مالی از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی مشمول مساعدت مالی ستاد دیه و ۱۷۱ نفر زندانی غیرمشمول مساعدت ستاد دیه در زندان‌های استان اردبیل دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه