English

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل :

وضعیت مناسب در تالاب نئور با جمع آوری بیش از ۹۰ تن گونه مهاجم ماهی کاراس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طی دو سال اخیر و با تلاش همکاران حفاظت محیط زیست استان، بیش از 90 تن، گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع آوری شده است.

وضعیت مناسب در تالاب نئور با جمع آوری بیش از 90 تن گونه مهاجم ماهی کاراس
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حسن قاسم پور در بازدید فرماندار اردبیل از تالاب حفاظت شده نئور ضمن ارائه گزارش از وضعیت تالاب اظهار داشت: در دو سال اخیر حدود 120 هزار متر تور برای صید ماهی کاراس در این تالاب استفاده شده است و بیش از 90 تن از این گونه ی مهاجم صید و معدوم شده است.

 قاسم پور افزود: خوشبختانه با انجام عملیات پاکسازی و مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی با گونه‌های مهاجم جانوری کاراس و گیاهی مریوفیلوم در تالاب نئور که از ۲ سال گذشته به صورت جدی و مستمر شروع شده است، این تالاب در وضعیت مناسبی قرار دارد.

 سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل نیز ضمن تقدیر از فعالیت همکاران حفاظت محیط زیست استان و شهرستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه، برنامه های مبتنی بر گردشگری مسئولانه در این منطقه اجرا شود.  

فرماندار اردبیل با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط در مدیریت زیست بومی تالاب نئور گفت: موارد تاثیرگذار در حفظ تالاب نئور از جمله مدیریت پروانه چرا و یا کاشت گونه های درختی سازگار با منطقه مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه