English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل:

۲۱ هزار و ۶۸۰ نفر در استان اردبیل از ایتام حمایت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: ۲۱ هزار و ۶۸۰ نفر در استان اردبیل از ۱۰ هزار و ۴۴۰ نفر کودک واجد شرایط زیر پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.

۲۱ هزار و ۶۸۰ نفر در استان اردبیل از ایتام حمایت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، علیرضا حسین‌نژاد در آیین تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۰ کودک در استان مشمول این طرح حمایتی هستند ضمن اینکه هشت هزار و ۴۱۰ کودک نیازمند زیر ۱۸ سال نیز حمایت از طرف حامیان گرامی حمایت می‌شوند.

حسین نژاد گفت: میانگین دریافتی هر کودک بی‌سرپرست از حامیان  هفتصد و ۸۰ هزار تومان است که این رقم در میانگین کشوری نهصد و ۵۰ هزار تومان بوده و در طرح محسنین نیز سرانه حمایتی هر کودک به دویست هزار و ۳۸ هزار تومان می‌رسد اما میانگین کشوری در این خصوص پانصدهزار تومان است به نحوی که در بحث حمایت از ایتام  سرانه هر کودک یکصد و ۸۰ هزار تومان کمتر از میانگین کشوری است و در بحث اکرام محسنین نیز به طور تقریبی این مبلغ نصف میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) درصدد افزایش سرانه در استان اردبیل برنامه دارد تا تعداد حامیان را افزایش دهد تا به میانگین کشوری برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)  اضافه کرد: در قالب جشن رمضان با حضور پرشور مردم نوع‌دوست، بزرگوار و خیر استان در ابتدای سال جاری چهار هزار و ۳۰۰ حامی جدید به مجموعه حامیان اضافه شد اما هدف‌گذاری ما تا پایان سال جذب ۱۰ هزار حامی دیگر است به طوری که سرانه دریافتی کودکان تحت پوشش افزایش یابد.

وی گفت: حامیان موجود به عنوان سفیران مهربانی هستند که می توانند در جمع خانواده‌ها این مهربانی را به اشتراک بگذارند تا هدف‌گذاری محقق شده وحمایت بیشتری صورت بگیرد.

حسین نژاد ادامه داد: در سال جاری خیران ۳۶ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت نقدی داشته اند  اما مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی به بیش از ۴۰ میلیارد تومان  می‌رسد.

وی گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین  به عنوان بی‌واسطه‌ترین و پرسرعت‌ترین مسیر رساندن کمک‌ها، شماره کارت‌های مجازی را در اختیار حامیان قرار می دهد و کمک‌های نقدی در همان لحظه به حساب کودکان واریز می‌شود.

او اضافه کرد: این واریزی ها می‌تواند گرهی از مشکلات کودکان تحت حمایت باز کرده و در رشد اجتماعی و تحصیلی  آنها موثر باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد:  به حال خیرانی که توصیه الهی و سیره ائمه اطهار (ع) را دنبال می‌کنند غبطه می خوریم و از تمام آنها قدرانی می‌کنیم که با قبول سرپرستی معنوی آنها و رفع نیازهای مالی‌شان در کمتر شدن دغدغه‌های معیشتی این عزیزان تلاش می کنند.

گفتنی است حدود ۲۵۰ نفر از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل مورد تقدیر قرار گرفتند که ۱۰ نفر آنها به نمایندگی از جامعه خیران با اهدای لوحی در جریان مراسم تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه