English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: حوادث غیرمترقبه جوی و شیوع برخی آفات بیش از ۴۵ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان در سال زراعی جاری خسارت زد.

خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی در استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، نوبخت اژدری گفت: بیشترین میزان خسارت با حدود ۶۵ درصد مجموع خسارت وارده، مربوط به خسارت سرمازدگی نیمه اسفندماه سال گذشته بوده که در جریان آن مزارع گندم و جو کشاورزان در همه مناطق استان دچار خسارت هنگفت شد.

وی میزان خسارت سرمازدگی در استان اردبیل در سال زراعی جاری را بیش از ۲۹ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در جریان موج سرما و یخبندان شدید اسفندماه سال گذشته و در حالی که مزارع گندم و جو استان به مرحله ساقه‌دهی زودهنگام رسیده بود، بخش اعظمی از مزارع این ۲ محصول در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه مغان از بین رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: مزارع گندم و جو شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، اردبیل، بیله‌سوار، انگوت، مشگین‌شهر و اصلاندوز به ترتیب بیشترین خسارت را از سرما و یخبندان اسفندماه محتمل شدند.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری پس از سرمازدگی بیشترین میزان خسارت حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی استان اردبیل با حدود ۱۳ درصد مجموع خسارت وارده مربوط به خشکسالی و میزان آن پنج هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این خسارت‌های متفرقه نظیر آتش‌سوزی، باد و توفان، سیل و تگرگ، شیوع آفات از جمله شته روسی و زنگ زرد و نیز بیماری آبزیان در استان رخ داده و موجب زیان تولیدکنندگان حوزه کشاورزی استان اردبیل در زیر بخش‌های زراعت، باغ، دام و طیور، تاسیسات دامی و ابنیه و تاسیسات زیربنایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه