English

رئیس همایش ملی مدیریت در عصر تحولات فناوری:

بقای سازمان‌ها در عصر فناوری منوط به انطباق با تحولات علمی است

رئیس همایش ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل گفت: سرعت تحولات علمی با اعصار قبلی قابل قیاس نیست و مدیران و سازمان‌ها باید به طور مستمر خود را با آخرین تغییرات و تحولات مطابقت دهند وگرنه مجبور به پذیرش فنا و حذف خواهند شد.

بقای سازمان‌ها در عصر فناوری منوط به انطباق با تحولات علمی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

،  قاسم زارعی در همایش ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بقای سازمان‌ها منوط به تطبیق و سازگاری با شرایط علم و تکنولوژی جهانی است و مدیران هوشمند باید تغییرات را شناسایی و تاثیرسنجی کنند و سپس خود و سازمان مربوطه را با آن تطبیق دهند.

وی با اشاره به افزایش حملات سایبری در سال‌های اخیر اظهار کرد: اگر تیم‌های مربوطه برای مقابله با آن، از تکنولوژی روز عقب بمانند، خسارت‌های زیانباری متحمل خواهند شد و شبکه‌های اجتماعی نیز با اثرات مثبت و منفی نیازمند مدیریت هستند و چالش‌های بین کار و زندگی و نیروهای انسانی با اقوام مختلف با توجه به وجود اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیازمند تغییر در سبک‌ها و شیوه‌های مدیریتی روز هستند.

 

ضرورت استفاده از دانش مدیریت برای تحقق شعار سال

محمد باشکوه دبیر همایش نیز در این رخداد علمی گفت: در حوزه مدیریت گفته می‌شود، مدیریت آن است که بجای بریدن درختی، کاغذ تولید کنیم، بنابراین مدیریت، یک تفکر و نگرش است و به کمک تصمیم گیران و تصمیم سازان می‌آید.

وی افزود: ترکیه که از خیلی جهات با ایران تشابه دارد، برای سال ۲۰۷۲ خود آینده نگری می‌کند و این نشانگر وجود تفکر مدیریتی در آن کشور است و در دوره کرونا نیز کشورهایی زودتر از بقیه از مهلکه خارج شدند که به علم مدیریت تسلط بیشتر داشتند.

همایش ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل ادامه داد: مدیریت باید به عنوان علم و نگرش در سطوح استانی تا ملی و فراتر از آن جدی گرفته شود و از دولتمردان انتظار داریم با عنایت به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با استفاده از تفکرات مدیریتی برای تحقق نام و شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" بسترسازی کنند.

 

سازمان‌ها به فکر تجهیز به هوش مصنوعی باشند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم در این همایش گفت: این همایش برای نخستین بار برگزار می‌شود و دانشگاه محقق اردبیلی یکی از برشجسته ترین مراکز علمی ایران و جهان است و خیلی از دانشگاه‌های معتبر و قدیمی دنیا از ما سئوال می‌کنند که چه راهکارهایی برای توسعه و برند شدن این مجموعه علمی پیش گرفته ایم.

جبرائیل رزمجو افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی اخیر تایمز که از نظام‌های آموزشی مهم دنیا به شمار می‌رود، در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه دوم را احراز کرده است و اکنون با اتکا به این مجموعه علمی عظیم، به دنبال مدیریت تحول آفرین در جامعه هستیم تا در بدنه سازمانها تحول ایجاد شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: باید سازمان‌ها به فکر تجهیز به فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی باشند و یک مدیر موفق باید به سراغ این معلومات برود و برای بهبود عملکرد سازمانی خود از مدیریت و تکنولوژی‌های روز استفاده کند.

وی اظهار کرد: مدیریت در گذشته معنایی فانتزی در اذهان داشت اما امروزه سرآمد خیلی از رشته‌هاست و در این همایش با ارائه و بررسی مقالات علمی و نتایج تحقیقات محققان، سعی می‌کنیم بیشتر به تاثیرات علم مدیریت در تحولات سازمانی توجه و تمرکز کنیم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیل نیز در این همایش از تالیف ۱۶ جلد کتاب، اجرای ۶۲ طرح پژوهشی، انتشار ۱۰۴ مقاله علمی و ترجمه ۲۱ جلد کتاب در حوزه مدیریت در سال ۱۴۰۲ در دانشکده علوم اجتماعی خبر داد.

حبیب شهبازی ادامه داد: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲ بیشترین برنامه‌های انجمن‌های علمی را به خود اختصاص داده بود و در برگزاری این برنامه‌ها پیشرو بود و امسال نیز تلاش می‌کنیم در این راستا بیش از گذشته تاثیرگذار باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه