English

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل:

فرودگاه اردبیل زیرساخت های مناسبی برای پروازهای خارجی دارد

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل با بیان اینکه فرودگاه اردبیل برای برقراری پروازهای خارجی هیچ مشکل زیرساختی و فنی ندارد، افزود: تحقق این امر نیازمند علاقه و رغبت آژانس های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی است.

فرودگاه اردبیل زیرساخت های مناسبی برای پروازهای خارجی دارد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمد قصابی با اشاره به این که  مردم امروز برقراری پرواز در مسیرهای خارجی را مطالبه می کنند، اظهار کرد: با اینکه فضای پذیرش مسافر با بهره برداری از ترمینال خارجی و دیگر امکانات و زیرساخت ها در فرودگاه اردبیل فراهم شده اما آژانس های مسافرتی از نظر تامین مسافر دچار شک و تردید هستند که آیا می توانند هر هفته ظرفیت ۲ پرواز خارجی را از استان اردبیل با مسافر پرکنند، یا نه؟

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای برقراری پرواز در مسیر اردبیل – استانبول، بیان کرد: اگر شرکت های هواپیمایی در تامین مسافر مشکل نداشته باشند فرودگاه اردبیل از آماده برقراری پرواز از اردبیل به خارج از کشور است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات به حق مردم استان برقراری پرواز به سایر نقاط کشور است و ما هم تلاش می کنیم تعداد و مسیر پروازها از فرودگاه اردبیل افزایش یابد اما واقعیت این است که برقراری پرواز به سایر نقاط کشور به علت وجود برخی محدویت ها از جمله کمبود هواپیما واقعا سخت و دشوار است.

وی افزود: با توجه به موقعیت فرودگاه اردبیل و پارس آباد و جایگاه و اهمیت این فرودگاه ها در صنعت گردشگری استان، همواره نگاه ملی به توسعه آن وجود داشته و طرح‌های متعددی در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است.

وی هتل پنج ستاره، مجتمع های خدماتی و رفاهی و گردشگری، مجتمع ورزشی چند منظوره، شهربازی و کارتینگ و پیست اسب سواری و جایگاه سوخت و کارواش خودرو را از جمله طرح هایی عنوان کرد که در فرودگاه اردبیل اماده واگذاری است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل، احداث گلخانه، مزارع و نیروگاه خورشیدی، پایانه کارگو و انبار بار و و ایجاد مراکز آموزش خلبانی را از دیگر طرح های قابل سرمایه گذاری در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد توجیه اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاران دارد، بیان کرد: سرمایه گذاری در فرودگاه های استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان باعث افزایش درآمد و رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

قصابی با بیان اینکه ارتقا و تنوع بخشی به منابع درآمدهای غیرهوانوردی از موضوع های اصلی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست از این فرصت برای سرمایه گذاری در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه