English

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل:

دستگاه‌های اجرایی اردبیل به پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کنند

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این استان در راستای پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اردبیل تاکید کرد.

دستگاه‌های اجرایی اردبیل به پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کنند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، یوسف خدادادی در نشست بررسی عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اردبیل گفت: نباید از مدیریت شهری انتظار داشت که به تنهایی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند ، در این زمینه سایر دستگاه‌ها هم باید همکاری کنند و دادگستری برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در کنار شهرداری است.

وی بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام و نسبت به تشکیل پرونده اقدام شود که در این زمینه مهندسان ناظر نقش خطیری بر عهده دارند؛ چرا که لازم است در اسرع‌وقت تخلف‌های احتمالی را گزارش دهند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرا نکردن حکم قضایی تخلف به شمار می‌رود، افزود: نباید در تشکیل پرونده‌ها و اجرای حکم‌های مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ‌گونه تبعیضی صورت بگیرد تا حق و حقوقی از شهروندان ضایع نشود.

 

راه‌های فساد در پرونده‌های ماده ۱۰۰ بسته شده است

شهردار اردبیل نیز در این نشست گفت: اجرای حکم‌های مربوط به پرونده‌های ماده ۱۰۰ با تمهیدها و تصمیم‌های گرفته شده، فوری صادر می‌شود و با این وجود تا حدودی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شده است.

محمود صفری با تاکید بر اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هدف نخست شهرداری اردبیل است و نگاه درآمدزایی به ماده ۱۰۰ ندارد، اضافه کرد: بر همین اساس با برقراری گشت‌های شبانه‌روزی از سوی نیروهای اجراییات شهرداری، از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرقانونی در حاشیه شهر پیشگیری شده است.

وی ادامه داد: همچنین با الکترونیکی شدن خدمات شهرداری اردبیل و پیوند لینک صدور پروانه ساختمانی به سازمان نظام مهندسی، پروانه‌های ساختمانی نیز با شرط رعایت ضوابط به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافته است.

پیش‌تر دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از بازگرداندن ۲ هزار و ۳۶۳ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده این استان با ارزش تقریبی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با خلع ید متعرضان در یک سال گذشته خبر داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه