English

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ۱۲ نفر از قصاص نفس نجات یافتند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تلاش اعضای شورای حل اختلاف منجر به جلوگیری از قصاص 12 نفر و نجات آنها از پای چوبه دار شده است.

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف  12 نفر از قصاص نفس نجات یافتند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در همایش تجلیل از مروجان صلح و سازش به مناسبت هفته قوه قضائیه  بر ضرورت خودسازی در اعیادی چون عید غدیر یا قربان  اشاره کرد و گفت: هدف تمامی انبیا  و اولیا، رهنمون ساختن انسان به سوی سعادت و خوشبختی بوده و این خودسازی است که ما را در این مسیر قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 700 نفر عضو شورای حل اختلاف  در راستای ایجاد صلح و سازش با این مجموعه همکاری دارند که   در حقیقت ذخیره عظیمی  برای دادگستری استان محسوب می شوند.

رئیس کل دادگستری استان نجات شخص را زمینه نجات یک خانواده و یک جامعه خواند و گفت: اعضای شورای حل اختلاف با اقدامات موثر خود در سال گذشته از  قصاص  12 نفر و نجات این افراد از پای چوبه دار جلو گیری کرده اند که نشانگر تلاش خستگی ناپذیر آنها در ایجاد سسلح و سازش است و این انگیزه های معنوی است که باعث می شود افراد، زندگی شخصی خود را صرف سازش کنند. 

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این بوده که رسیدگی به پرونده زندانیان  و تلاش برای آزادی آنها در اولویت باشد تا مبادا به علت تاخیر در رسیدگی شخصی در زندان بماند.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: هیچگونه تمایزی بین کارکنان شورای حل اختلاف و دادگستری وجود ندارد و تلاش تمامی همکاران در راستای خدمت به جامعه ارزشمند است.  

در ادامه همایش حجت الاسلام علوی  از ولایت به عنوان عدل رسالت پیامبر اکرم نام برد و گفت: در واقع اتمام نعمت به  وسیله ولایت اتفاق می افتد و خداوند به هیچ چیز به اندازه ولایت تاکید نکرده است.

 رئیس شورای حل اختلاف  در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد شورای حل اختلاف پرداخت و بیان کرد: درسال 1402حدود تعداد 129 هزار پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده که از این تعداد 96 هزارو597 مورد قابلیت مصالحه داشته است.

وی گفت: در واقع 47 درصد پرونده هایی که  در سال گذشته  به شعبات مختلف شورای حل اختلاف در سطح استان ارجاع شده بود دارای  به مصالحه ختم شود و نسبت به سال 1401 چهار درصد رشد داشته است. 

حجت الاسلام علوی خاطر نشان کرد: تلاش کارکنان شورای حل اختلاف درخصوص آزادی زندانیان نیز  چشمگیر بوده و در سال گذشته  این فعالیت ها منجر به آزادی و یا جلو گیری از زندانی شدن 472 نفرشده است. 

رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل با اشاره به اینکه در سه ماهه اخیر با تلاش کارکنان و اعضای این شورا، از زندانی شدن 60 نفر جلوگیری شده است، گفت: در روزهای گذشته اقدام شایسته ای توسط یکی از جوانان اردبیلی صورت گرفت که با اهدای هدیه تولد خود به مرکز اجرای احکام شورای حل اختلاف، منجر به آزادی 6 نفر از زندانیان  جرائم نقدی شد که این حرکت در نوع خود قابل تقدیر است.

در پایان این همایش از این جوان نیکوکار و یکی از خانواده هایی که از قصاص چشم پوشی کرده بودند  و همچنین  تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه