English

معاون رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد:

آزادسازی ۵۸ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی به مناسبت عید غدیرخم

 معاون رئیس‌کل دادگستری استان گفت: در آستانه عید غدیر خم، زمینه آزادسازی ۵۸ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی اردبیلی از زندان که جمعا به پرداخت بیش از یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال محکوم شده بودند، فراهم شد.

آزادسازی ۵۸ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی به مناسبت عید غدیرخم
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، در این مراسم که در محل استودیوی صدا و سیمای مرکز اردبیل به صورت زنده برگزار شد، پنج زندانی با اهدای یک شاخه گل رز به صورت نمادین آزاد شدند.

همچنین در ادامه مراسم مبلغ سه میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال از سوی نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اردبیل جمع‌آوری و از ۶۶ نفر از یاوران ستاد مردمی دیه استان نیز با اهدای لوحی تقدیر به‌عمل آمد.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان و نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه اردبیل در این مراسم نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کلیدی عنوان کرد و افزود: این رسانه با اطلاع‌رسانی و تولید برنامه‌های مختلف با هدف ترویج فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان، نقش بسیار مهمی در کاهش آمار ورودی زندان و آسیب‌های ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده‌ها دارد.

یوسف خدادادی با اشاره به اینکه سه ماهه نخست امسال هم شاهد افزایش آمار آزادی محکومان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان بودیم، عنوان کرد: زمینه آزادی ۱۲۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در این مدت با مبلغ محکومیت افزون بر سه هزار میلیارد ریال فراهم شد که تاکنون ۷۱ نفر آزاد شده‌اند و ۵۸ نفر هم در آستانه آزادی هستند.

وی به وجود ۲۰۰ محکوم جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان اردبیل اشاره کرد و افزود: منابع آزادسازی زندانیان مورد اشاره از محل کمک‌های ستاد دیه کشور و استان، گذشت شاکیان، آورده مددجویان، تسهیلات بانکی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و احکام اعسار قضایی تامین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه