English

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای تغییرات اقلیمی در نظام برنامه‌ریزی استان ضروری است

مدیر کل هواشناسی استان بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در نظام برنامه‌ریزی استان در خصوص تغییرات اقلیمی تاکید کرد و گفت : تغییر اقلیم امروز یک واقعیت مسلم است و باید به فکر راهکارهای علمی بود.

 اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای تغییرات اقلیمی در نظام برنامه‌ریزی استان ضروری است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، مجید کوهی اظهار کرد: تغییرات آثار و پیامدهای مهم و گسترده اقتصادی به ویژه در استان اردبیل دارد که اقتصاد آن مبتنی بر کشاورزی است و باید با راهکارهای علمی و به روز دنیا برای مواجهه با این تغییرات برنامه‌ریزی داشته باشیم. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش بارش‌های زمستانی و از سوی دیگر افزایش بارش‌های رگباری هستیم ضمن اینکه در چند سال اخیر بارش‌های حدی هم در استان روند افزایشی داشته است.

وی اضافه کرد: طی چند سال اخیر چندین رخداد حدی منجر به ایجاد خسارت جانی و مالی شده است، که از آن جمله می‌توان به سیل در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ اشاره کرد که منجر به فوت ۶ نفر از هموطنان در شهرستان گرمی شد.

کوهی اضافه کرد: در همین بهار و تابستان امسال نیز شاهد رخداد چندین سیلاب در مناطق مختلف استان بودیم که با توجه به صدور هشدارهای مناسب نارنجی و قرمز هواشناسی تلفات جانی در پی نداشت، ولی خسارت‌های مالی فراوانی را بر جای گذاشت.

وی یادآور شد: بعضی از بارش‌های ثبت شده طی سامانه ۶ تیر در دوره آماری بلندمدت بی‌سابقه بوده است که از آن جمله می‌توان به بارش ۹۶ میلی‌متری در حمزه خانلو شهرستان گرمی و یا بارش ۶۱ میلی‌متری در انجیرلو بیله‌سوار اشاره کرد؛ در حالی که بیشینه بارش ثبت شده در طی تیر ماه سال‌های گذشته ۷۰ میلی‌متر و در ایستگاه جعفرآباد بیله‌سوار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه