English

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه محقق اردبیلی از مراکز علمی پیشرو در نهضت خوابگاه‌سازی است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساخت خوابگاه‌ متاهلی در دولت شهید رئیسی بیش از ۲ برابر افزایش داشته و دانشگاه محقق اردبیلی از مراکز علمی پیشرو در نهضت خوابگاه‌سازی است.

دانشگاه محقق اردبیلی از مراکز علمی پیشرو در نهضت خوابگاه‌سازی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر مسعود گنجی در بازدید از سلف دانشجویی و پروژه‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در امور دانشجویان انجام شده و وام‌های ودیعه مسکن به عنوان شاخص‌ موثر در فرزندآوری، در شهرهای کوچک از ۲۰۰ میلیون به یک میلیارد ریال، در شهرهای بزرگ از ۲۵۰ میلیون به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهر تهران از ۳۰۰ میلیون به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: این کار در عمر بیش از ۵۰ ساله صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رخ نداده بود و مجموع وامی که به دانشجویان پرداخت شده نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر شده و از پنج هزار میلیارد ریال به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حوزه خوابگاه‌های مجردی پسران و دختران تعداد خوابگاه‎‌هایی که در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های کشور داشتیم دارای ۱۹۳ هزار نفر ظرفیت بود که امروز این ظرفیت به ۲۲۴ هزار نفر افزایش یافته و به عبارتی ۳۱ هزار واحد خوابگاه مجردی اضافه شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه خوابگاه‌های متاهلی تا ابتدای دولت سیزدهم ۸۵۶ واحد خوابگاه متاهلی داشتیم که در سه سال گذشته به یک‌هزار و ۷۴۲ واحد رسیده و بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

گنجی اضافه کرد: امروز پنج هزار و ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دست ساخت و طراحی داریم که از این تعداد بیش از ۲ هزار واحد در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که از روند ساخت مسکن در کل کشور خیلی بیشتر است.

 

کارت غذای دانشجویان نیازمند شارژ می‌شود

او با اشاره به اجرای طرح «هیچ دانشجویی نباید در دانشگاه‌های کشور بدون صرف غذا سر بر روی بالش بگذارد» گفت: در هیچ دانشگاهی سراغ نداریم دانشجویی غذا نداشته باشد ، صندوق رفاه دانشجویان نیازمند را شناسایی کرده و کارت غذای آنها را به صورت اتوماتیک شارژ می‌کند و نیازی به مراجعه حضوری دانشجو وجود ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تلاش شده تمام رفتارهای دانشجویی در خوابگاه‌ها مدون شود ، کمک می‌کنیم که دانشجویان، مسائل و مشکلات جانبی نداشته باشند تا دغدغه فکری آنها فقط خوب درس خواندن و مفید واقع شدن برای آینده کشور باشد.

گنجی با اشاره به رشد خوب دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال گذشته گفت: در این دانشگاه ۲ بلوک خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده و ۹۰ واحد خوابگاه متاهلی و یک خوابگاه ۴۰۰ نفری پسران هم در دست ساخت است.

وی افزود: این دانشگاه می‌تواند به عنوان دانشگاه نمونه کشور انتخاب شود و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همانند سایر دانشگاه‌های کشور به دانشگاه محقق اردبیلی نیز کمک کرده و این کمک‌ها مستمر است و آشپزخانه این دانشگاه با همکاری صندوق رفاه در حال تبدیل به صنعتی است تا کیفیت غذا ارتقا یابد و سلامتی غذای دانشجویان تضمین و صرفه‌جویی مواد غذایی محقق شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تکمیل ساختمان خوابگاه ۴۰۰ نفری پسران این دانشگاه طبق قول مساعد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعتبار مناسبی در سال جاری اختصاص خواهد یافت و در خصوص خوابگاه‌های متاهلی نیز به تناسب میزان پیشرفت کار، اعتبارات لازم تزریق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه