English

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد:

تولید هفت رقم بذر مغانه با همکاری کشور ترکیه

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز تولید هفت رقم بذر با کیفیت و با برند مغانه در کشت و صنعت مغان با همکاری شرکت ازمیر ارمغان ترکیه خبر داد.

تولید هفت رقم بذر مغانه با همکاری کشور ترکیه
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، صمد بهزاد گفت: روند تولد سه رقم بذر ذرت، ۲ رقم بذر پنبه، یک رقم بذر سویا و یک رقم بذر بادام زمینی در شرکت کشت و صنعت مغان با همکاری شرکت ترکیه‌ای شروع شده و نخستین بذر تولیدی در این مجتمع کشاورزی امسال به دست زارعان داخلی می‌رسد.

وی اصالت، استاندارد و سلامت را سه مولفه مدنظر کشت و صنعت مغان در تولید بذر در این مجتمع تولیدی و تحقیقاتی کشور ذکر کرد و افزود: این بذرهای تولیدی با برند ایرانی مغانه روانه بازارهای داخلی برای کشت و زرع محصول خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به ایجاد بانک بذر محصولات کشاورزی در این واحد تولیدی برای تامین بخشی از نیاز کشور و خود شرکت به بذر مرغوب و نهاده اصلی تولید، اضافه کرد: سالانه بالغ بر پنج هزار و ۲۳۰ تن بذر مرغوب گندم و ذرت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید می‌شود.

وی حفظ تنوع ژنتیکی در عرصه کشاورزی و تامین بذر مرغوب را برای توسعه کشاورزی علمی و نوین بسیار مهم خواند و گفت: برای همین منظور شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ایجاد بانک بذر را کلید زده و با جدیت این هدف را دنبال می‌کند.

بهزاد، تولید مشترک بذر محصولات کشاورزی با همکاری شرکت ترکیه را اقدامی در راستای تولید بذر محصولات راهبردی کشور عنوان کرد و افزود: تولید و مصرف بذر مرغوب، یکی از راهکارهای اساسی افزایش بهره‌وری و ارتقای راندمان تولید در عرصه کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین از تولید و تکثیر ۲ رقم بذر گندم باسیلو و اوکلید خبر داد و برندسازی به خصوص در حوزه بذر و نیز توجه به زنجیره ارزش و تولید محصولات کشاورزی صادرات‌محور را یکی از برنامه‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: کشت و صنعت مغان در نظر دارد تا با توجه به توانمندی تولید ارقام گندم در این منطقه و مناطق معتدل و سردسیر استان اردبیل، علاوه بر تامین بذور مورد نیاز خود، منطقه، استان و سایر استان‌های شمال غرب کشور، نسبت به صادرات این ارقام با برند مغانه به کشورهای خارجی نیز ‌برنامه‌ریزی و اقدام کند.

بهزاد تاکید کرد: خودکفایی در حوزه‌های زراعی و تامین بذر نقش چشمگیری در استقلال کشور دارد و تجربه نیز نشان داده است که تولید بیش از پیش به امنیت غذایی کشور انجامیده و حتی به اقتدار غذایی منجر شده است و بر همین اساس، شرکت کشت و صنعت مغان، تلاش خود را برای تولید بذر به منظور تامین نیاز کشور و حتی صادرات آن متمرکز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه