English

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی خبر داد:

عرضه ویژند (برند) علمی اصلاح شده به استان اردبیل در راستای ایجاد اشتغال پایدار

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: در چند سال گذشته ۵۶ هزار اشتغال پایدار شناسنامه‌دار در کشور توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شده و در این راستا آمادگی عرضه ویژند (برند) علمی اصلاح شده به استان اردبیل وجود دارد.

عرضه ویژند (برند) علمی اصلاح شده به استان اردبیل در راستای ایجاد اشتغال پایدار
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، مسعود ابراهیمی در نشست شورای فناوری مرکز رشد فرآوری گیاهان دارویی استان اردبیل به اجرای توسعه روستایی مبنی بر اقلیم، فرهنگ و ظرفیت هر روستا از سوی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت آزمایشی در اصفهان در حال اجرا است و در صورت صلاحدید مسئولان استان اردبیل آمادگی برای اجرای آن در چند روستای این استان وجود دارد.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به ضرورت درآمدزایی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تصریح کرد: باید نگاه درآمدی به حوزه فناوری داشته باشیم و مانند پارک علم و فناوری یا مرکزهای علمی دیگر جهاد دانشگاهی که از بودجه دولتی برخوردار نیستند، برای آموزش کسب و کار به فناوران باید همانند یک بنگاه اقتصادی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که هرجا خلاء احساس شود، به عنوان جهاد دانشگاهی وارد عمل شویم و نسبت به حل مشکل‌ها اقدام کنیم.

ابراهیمی همچنین در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه‌ها، مرکزهای علمی و دانش‌بنیان استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه در حوزه بوم‌سازگان فعالیت‌های مناسبی را داشته و امروز آماده حمایت و حضور فعال‌تر در بوم‌سازگان و فناوری این استان است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه در حوزه زیست‌بوم و بوم‌سازگان فناوری فعالیت‌های مناسبی داشته و در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و حتی حوزه‌های آموزشی، پژوهش و فناوری توانسته است خدمات مناسبی را به کشور ارائه نماید.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه رویان را خط‌شکن فعالیت‌های پزشکی و حوزه درمان ناباروری دانست و اظهار کرد: این پژوهشگاه در زمینه شبیه‌سازی دام و سلول‌های بنیادی جزو موسسه‌های بین‌المللی معتبر و معروف است.

وی در ادامه پژوهشکده درمان سرطان، دکل‌های نفتی و مته‌های حفاری را از جمله خدمات جهاد دانشگاهی ذکر و اظهار کرد: با وجود موسسه‌های آموزشی خصوصی پر زرق و برق همچنان جهاد دانشگاهی ویژند معتبر و مورد وثوق مردم در کشور است و عموم مردم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۷۰ مرکز رشد و نوآوری در جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی دارای ۱۷۰ گروه پژوهشی در حوزه فناوری، سه پارک فناور در استان‌های البرز، کرمانشاه و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در تهران است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت چند مرکز خدمات تخصصی در واحد اردبیل گفت: اصلی‌ترین مرکز خدمات تخصصی در زمینه درمان ناباروری و بانک خون بندناف نوزادان در استان به مردم ارائه خدمات می‌کند.

حسام رسولی مرکز خدمات زیست‌فناوری صنعتی و مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری را از مرکزهای تخصصی فعال دیگر این سازمان برشمرد و افزود: در هر یک از این مرکزها برنامه‌های تحولی طراحی شده است و تلاش می‌شود تا تاثیرگذاری مناسبی در استان داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه