English

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

در سال جاری ۷۰ دانشجوی خارجی جدید پذیرفته می شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در حال حاضر یکهزار و پانصد دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی در حال تحصیل است و در سال جدید هفتاد دانشجوی دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

در سال جاری 70 دانشجوی خارجی جدید  پذیرفته می شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، اسماعیل چمنی با حضور در خبرگزاری موج  مرکز اردبیل به‌ مناسبت گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: عمده دانشجویان خارجی در این دانشگاه از کشورهای عراق، پاکستان، هند، افغانستان، سوریه هستند که نشان از توانمندی علمی دانشگاه‌های کشورمان از جمله دانشگاه محقق اردبیلی است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی جذب دانشجویان خارجی را علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، به نفع تمام استان خواند و گفت: هر دانشجویی که وارد استان می‌شود علاوه بر خرید مایحتاج خود از بازار، از بخش های خدماتی نیز استفاده می‌کند و در واقع باعث پویایی اقتصاد استان می شود.

چمنی گفت: از هر دانشجوی خارجی در مقطع دکترا بیش از 600 دلار و در مقاطع دیگر بسته به رشته تحصیلی 250 تا 750 دلار شهریه دانشگاهی اخذ می‌شود.

وی به تداخل فرهنگی بعضی از دانشجویان خارجی با فرهنگ ایرانی اشاره کرد و گفت: بالا بردن قدرت پذیرش افراد خارجی از سوی مردم می تواند در رونق گردشگری استان نیز موثر باشد.

چمنی به پیشرفت این دانشگاه در حوزه عمرانی پرداخت و گفت: این دانشگاه پیش‌ از این ۱۴ خوابگاه متاهلی داشت ولی به تدریج ۱۴ واحد دیگر افتتاح شد و در هر حال حاضر به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این پروژه‌ها ، یک خوابگاه مجردی 450 نفری نیز در حال احداث است،  ضمن این که  برای رفاه حال دانشجویان دختر یک واحد غذاخوری اختصاصی  احداث شده است.

وی در ادامه  به دریافت نشان سرو از وزارت علوم اشاره کرد  و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه عمرانی رتبه پنجم کشور و در حوزه فرهنگ در برنامه‌های رویش، حرکت و قرآن و عترت رتبه برتر کشور را احراز کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اولویت دانشگاه محقق اردبیلی را برگزاری برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: نتیجه این تلاش ها  در رتبه بندی دانشگاه در بخش فرهنگی به وضوح دیده می شود.

 وی همچنین با تبریک روز خبرنگار نقش رسانه در تبیین اقدامات و خدمات انجام شده را تاثیرگذار خواند. 

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار، ارج نهادن به روز خبرنگار و دیدار با اصحاب رسانه را ارزشمند و تلاش خبرنگاران جهت تنویر افکار عمومی را قابل تحسین دانست.

وی در ادامه گفت: این رسانه است که باید دید جامعه را وسعت ببخشد، انتقاد، بخشی از کار رسانه است اما آگاهی بخشی به مردم باید جزو اولویت های فعالان عرصه رسانه و خبر باشد.

حجت الاسلام مصلح نیا گفت: بدون شک افزایش پروژه های عمرانی منجر به ایجاد اشتغال برای کارگران و نهایتا منجر به توسعه و آبادانی  استان می شود و تمام اینها وابسته به درآمدزایی است.

وی ادامه داد: دنیا اکنون مرزها را نادیده می‌گیرد و ما نمی‌توانیم از این قاعده مستثنی شویم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه