English

مدیر کل آموزش و پرورش استان:

کیفیت آموزش در استان تحت تاثیر کمبود فضای آموزشی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: بزرگترین چالش اردبیل کمبود فضای آموزشی است و این نقصان، کیفیت آموزشی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

کیفیت آموزش در استان تحت تاثیر کمبود فضای آموزشی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

کلام الله صفری در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار غزه اظهار کرد:  حضرت زینب (س) تنها خبرنگار  واقعه عاشورا  در کربلا بود و این مظلومیت کربلا را می رساند.

وی به باز بودن فضای نقد در حیطه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش حزبی و وابسته به گروه خاصی نیست و در جهت توسعه آموزشی پذیرای هرگونه انتقاد هستیم.

وی از کمبود سرانه فضای آموزشی به عنوان مهمترین چالش یاد کرد و افزود: در دولت سیزدهم 131 مدرسه مورد بهره برداری قرار گرفت با این وجود سرانه فضای آموزشی با احتساب 2 متر مربع بزرگترین دغدغه استان است این در حالی است که بعضی از  مدارس موجود، ساختمان هایی فرسوده و تخریبی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش اذعان کرد: تجهیز مدارس بخصوص 65 واحد شبانه روزی در طول دو سه سال اخیر انجام شده ، همچنین تعداد 739 مدرسه در زمان تصدی مدیریت فاقد سیستم گرمایشی استاندارد بود که تمامی آنها مجهز به سیستم گرمایش ایمنی شد.

وی ادامه داد: تا سال 1400 تنها 10 مرکز غربالگری و سنجش در سطح استان وجود داشت که در سالهای اخیر این تعداد به 26 مورد افزایش یافته و در طول سال کار سنجش و غربالگری انجام می شود.

صفری گفت: در بخش عمرانی پروژه 10 طبقه ای با سه طبقه منفی  از محل صندوق ذخیره فرهنگیان با کاربری رفاهی احداث خواهد شد که کارهای مشاوره ای آن انجام شده است.

وی یادآور شد:آموزش و پورش جای مدیران آسانسوری و سفارشی نیست و مدیران آموزش و پرورش باید حتما تجربه مدیریت داشته باشند به طوریکه از مدیر آموزگاری شروع و پله پله ارتقا پیدا کنند و در طول  این مدت ما نیز ملزم به رعایت این اصل بودیم.

صفری گفت:موضوع تعویض مدارس هسته مرکزی شهر برای کاهش بار ترافیکی که طبق با مدارس احداثی شهرداری فعلا در حد امضای تفاهمنامه است و در آن شرط موافقت وزارت آموزش و پرورش و تایید کارشناسان مطرح است. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده ما کمبود معلم بود که 3285 نفر پس از برگزاری آزمون و به صورت تخصصی جذب شد و تا اندازه ای کمبود نیرو جبران شده است.

صفری با اشاره به این که بزرگترین زمین چمن مصنوعی کشور به وسعت 4 هکتار در اردبیل است خاطر نشان کرد: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان در سالهای اخیر از 21 سانتی متر به 59 سانتی متر مربع ارتقا یافته است که نشانگر در اولویت قرار گرفتن  سلامت و نشاط دانش آموزان است.

وی در خصوص برنامه های آغاز سالتحصیلی بیان کرد: برای نیروهای ما  یک شهریور به عنوان یک مهر تلقی شده است و کارهای مربوط به ابتدای سالتحصیلی یکماه زودتر انجام می شود تا کم و کاست‌ها در طول این مدت برطرف گردد.

وی همچنین از توزیع شیر رایگان پس از 12 سال توقف در بین 120 هزار دانش آموز ابتدایی خبر داد.

صفری با اشاره به ارتقای رتبه کنکور استان از 26 در سالهای قبل به 24 در سالجاری، گفت: میانگین نمرات دانش آموزان  نیز در حوزه های نظری و فنی حرفه ای با برنامه های مدون از 31 به 21 رسیده است.

وی همچنین از تکمیل ساخت 35 نمازخانه نیمه تمام در طول مدیریت خودخبر داد و ادامه داد: این اماکن مذهبی تکمیل شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه