English

مدیر ستاد دیه استان اردبیل:

با فراهم شدن آزادی ۲۸ نفر محکوم مالی رشد ۴۳ درصدی آزادی زندانیان در مدت مشابه اتفاق افتاد

مدیر ستاد دیه استان اردبیل گفت: در روزهای اخیر زمینه آزادی 28 زندانی محکوم مالی به همت خیرین فراهم شده که با آزادی این محکومین، رشد 43 درصدی آزادی زندانیان در مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاد.

با فراهم شدن آزادی 28 نفر محکوم مالی رشد 43 درصدی آزادی زندانیان در مدت مشابه اتفاق افتاد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، کریم الله محبوبی در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: زمینه آزادی 28 نفر از زندانیان مالی با محکومیت مالی 68 میلیارد و 521 میلیون تومان فراهم شد.

وی ادامه داد: از نظر نوع محکومیت از این 28 نفر، یکنفر مرتکب قتل غیر عمد و صدمات جانی شده بود، 46 نفر محکومینی که توان پرداخت مهریه نداشتند و مابقی زندانیانی بوده اند که به هر دلیلی با محکومیت مالی در زندان به سر می بردند.

مدیر ستاد دیه استان اردبیل خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تا سوم شهریور ماه 138 نفر زندانی غیر عمد با محکومیت 326میلیارد تومان آزاد شده اند که 131 نفر آنها مرد و 7 نفر هم از بانوان زندانی بوده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع مبلغ محکومیت نیز بیش از 68 میلیارد و 500میلیون تومان آن به همت شورای حل اختلاف و ستاد دیه شامل گذشت شده که قابل تقدیر است و آورده خود مددجویان چیزی حدود 5 میلیارد و 385 میلیون تومان بوده ، همچنین 232 میلیارد و 61 میلیون تومان هم شامل اعسار شده است. 

 

مصداق عینی تاثیر رسانه نذر آزادی زندانیان است

 در ادامه جلسه معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نقش بی بدیل اصحاب رسانه در بحث آگاه سازی پوشیده نیست و مصداق عینی تاثیر رسانه در همین آزادسازی زندانیان مشهود است.

خدادادی اذعان کرد: تلاش ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان هنری بود که با کمک رسانه در جامعه فرهنگسازی شد به طوری که در حال حاضر افرادی هستند که نذرشان آزادی زندانی محکوم مالی است. 

وی ادامه داد: تبیین چنین امر نیکویی در بین مردم زمانبر بود اما با کمک اصحاب رسانه و صدا و سیما انجام شد و مردم با وظایف ستاد دیه آشنا شدند که قابل تقدیر است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه