English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد :

توجه به مسایل ایمنی و الزامات زیست محیطی در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در کنار توسعه صنعتی، توجه به الزامات زیست محیطی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

توجه به مسایل ایمنی و الزامات زیست محیطی در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، هاشم علایی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: توسعه متوازن صنعت و رعایت مسائل و الزامات زیست محیطی، مورد توجه جدی شرکت شهرک‌های صنعتی قرا دارد که ایجاد تصفیه‎خانه‌ها، ایستگاه‌های آتش نشانی، توسعه فضای سبز و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی از جمله اقدامات موثر در این راستا بوده است.

وی ادامه داد: اجرای مطالعات زیست محیطی و زون‌بندی شهرک‌ها، از اولین اقدامات در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی است تا ضمن مطالعه امکان سنجی استقرار سرمایه‌گذاران در یک شهرک صنعتی، زمینه‌های تجمع واحدهای تولیدی با نوع تولید یکسان در یک زون مشخص فراهم و از پراکندگی صنایع و در نتیجه معضلات زیست محیطی آن جلوگیری شود.

وی، ایجاد تصفیه‎خانه‎های فاضلاب را از دیگر اقدامات موثر این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست برشمرد و افزود: تاکنون 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اردبیل1، اردبیل2، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ایجاد و راه‌اندازی شده است و به منظور حل مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال اجرایی شده که این تصفیه‌خانه در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ادامه داد: توسعه فضای سبز، از دیگر اقدامات مهم زیست‌محیطی در شهرک‎‌های صنعتی است تا ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، موجبات حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.

علایی از ایجاد 242 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تاکنون خبر داد و افزود: کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از جمله موارد توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است که با اجرای 152 کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، در حفظ و نگهداری آن تلاش می‌شود.

وی از احداث 6 ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی و تجهیز آن به 7 خودروی آتش نشانی و ادوات مربوطه خبر داد و افزود: در کنار احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، با اجرای برنامه‌هایی همچون شناسایی و پایش واحدهای پرخطر و ارائه آموزش به واحدهای تولیدی، تلاش می‌شود خسارات وارده به واحدهای تولیدی در زمان بروز حوادث به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

وی در پایان، از تشکیل پویش حامیان صنعت و محیط زیست با هدف جلب مشارکت واحدهای تولیدی به منظور پاکسازی و تنظیف شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: این پویش با مشارکت کارکنان، واحدهای تولیدی، شرکت‌های خدماتی و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود تا ضمن اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، نسبت به پاکسازی محیط شهرک‌های صنعتی از زباله نیز اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه