English

پس از یک دهه وقفه و با انجام بازنگری‌های لازم؛

طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار ابلاغ شد

استاندار اردبیل از ابلاغ طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه و انجام بازنگری‌های لازم با تلاش‌های شهردار اردبیل خبر داد و گفت: با اجرای درست این طرح از سوی همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی، بخش عمده مشکلات شهری اردبیل رفع خواهد شد.

 طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

به نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل ، در نشستی با حضور استاندار اردبیل، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل، مدیرکل دفتر فنی استانداری و سایر اعضای کمیسیون ماده ۵، طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه، از سوی استاندار ابلاغ شد.

استاندار اردبیل با اشاره به ابلاغ این طرح، اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از یک دهه وقفه با پیگیری‌های لازم نهایی شده، ابلاغ می‌شود و قطعا با اجرای درست این طرح از سوی همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی، بخش عمده مشکلات شهری اردبیل رفع خواهد شد.

وی افزود: این طرح با تبیین ایرادات وارد بر طرح تفصیلی پیشین (مصوب سال ۸۴) و با بررسی نقاط ضعف و قوت در زمینه‌های شبکه معابر، کاربری اراضی و نحوه استفاده از زمین و ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی با همکاری شهرداری، راه‌وشهرسازی، استانداری و تمامی اعضای کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل و مهندسان مشاور طرح، با پرهیز از اشتباهات گذشته و با تأکید بر افزایش تحقق‌پذیری، افزایش سرانه‌های عمومی و جبران کمبودهای موجود، توجه به حد و مرز مالکیتی، تمرکززدایی کاربری به‌ویژه در هسته مرکزی شهر و تلاش برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های شهرسازی و ساخت‌وساز، توزیع متوازن و متعادل کاربری‌های خدمات همگانی متناسب با نیازهای جمعیت و توجه ویژه به ارتقا و توانمندسازی خدماتی و زیرساختی بافت‌های حاشیه‌ای و محلات ناکارآمد و کم‌برخوردار تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

عاملی تصریح کرد: تهیه طرح‌های موضوعی و بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، بازنگری مطالعات طراحی شهری خیابان امام خمینی(ره) و توسعه شبکه حمل‌ونقل همگانی و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر به‌عنوان یکی از راه حل‌های اصلی رفع معضلات و چالش‌های ترافیکی شهر برای تکمیل و قوت طرح تفصیلی مذکور، مورد تأکید است.

استاندار اردبیل بیان کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز که پیش‌تر تصویب شده بود در قالب طرح مذکور به‌صورت یکپارچه ابلاغ شده و قابل اجرا است.

 

ساماندهی حوزه ساخت‌وساز و توسعه متوازن و یکسان مناطق کم‌برخوردار از اهداف طرح تفصیلی اردبیل

محمود صفری، شهردار اردبیل هم با بیان اینکه با ابلاغ طرح تفصیلی شهر اردبیل شاهد ساماندهی در حوزه ساخت‌وساز خواهیم شد، گفت: این طرح تفصیلی پس از مدت‌ها در وزارت راه‌وشهرسازی تصویب شد و حال با ابلاغ استاندار اردبیل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

شهردار اردبیل با اشاره به جزئیات طرح تفصیلی، ادامه داد: توسعه متوازن و یکسان مناطق کم‌برخوردار، رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی پیشین، نگاه ویژه به رفع کمبود سرانه‌های عمومی شهر اردبیل در طرح جدید لحاظ شده‌است.

صفری بیان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای وضعیت بصری مناسب و در شأن کلان‌شهر اردبیل نیز از جمله اقدامات در راستای اجرای طرح تفصیلی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه