English

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل:

بیش از ۲۰ هکتار از اراضی حفاظت شده اطراف دریاچه نئور طعمه حریق شد

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در آتش سوزی شب گذشته که مهار آن تا نیمه های شب طول کشید بیش از ۲۰هکتار از اراضی منابع طبیعی طعمه حریق شد.

بیش از ۲۰ هکتار از اراضی حفاظت شده اطراف دریاچه نئور طعمه حریق شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمود قلیزاده اظهار کرد: آتش سوزی در اراضی اطراف دریاچه نئور از اوایل شب گذشته شروع شد و تا نیمه های شب ادامه داشت که نهایتا توسط نیروهای شهرستان اردبیل و نمین، دوستداران محیط زیست، تعدادی ازکوهنوردان به سبب صعب العبور بودن منطقه و اداره کل محیط زیست استان مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با توجه به پراکنده بودن آتش در محل های مختلف اراضی اطراف نئور عمدی بودن آن قطعی است و به هیچ عنوان نمی تواند محصول سهل انگاری گردشگران باشد.

وی ادامه داد: سوداگران طبیعت، قاچاقچیان و یا کسانی که از خاک پیت منطقه بهره برداری می کنند، ممکن است در این آتش‌سوزی عمدی دست داشته باشند.  

قلیزاده بیان کرد: برآورد اولیه آتش سوزی در بیش از 20 هکتار از اراضی منطقه است اما تا این لحظه به صورت دقیق مشخص نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با توجه به نوع آتش سوزی، دستگاههای دمنده جوابگو نبود و آتش کوب نیز به تعداد محدود در دسترس بود بنابراین نیروی فیزیکی افراد حاضر و بیل و کلنگ بود که برای مهار آتش کاربرد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به وسعت آتش سوزی شب گذشته در اراضی اطراف دریاچه و صعب العبور بودن منطقه درخواست استفاده از هلیکوپتر شد اما استان اردبیل فاقد هلیکوپتر برای مهار آتش سوزی است بنابراین منتظر امدادرسانی از تهران شدیم که این امر زمانبر بوده و تا رسیدن هلیکوپتر  با امکانات اولیه آتش سوزی مهار شد.

قلیزاده تاکید کرد: استان اردبیل نیاز به هلیکوپتر برای مهار آتش سوزی های احتمالی دارد و در مواقع بحرانی نمی توان منتظر امدارسانی از تهران یا استانهای دیگر ماند و درخواستی که از مقام عالی استان داریم برآورده کردن این نیاز مبرم استان است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه