English

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی خط دوم انتقال گاز به استان برای افزایش بیش از ۲ برابری ظرفیت

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با تکمیل خط دوم انتقال گاز به استان، میزان گاز ورودی به استان با افزایش بیش از ۲ برابری، از ۱۲ به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت و منشأ گاز خط دوم از عسلویه است.

پیشرفت ۷۰ درصدی خط دوم انتقال گاز به استان برای افزایش بیش از ۲ برابری ظرفیت
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، میرسعید سید متین در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خبری روایت تحول، اظهار کرد: پروژه مهم خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ارزش این طرح بیش از ۳۰۰۰میلیارد تومان است.

وی افزود: پروژه خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل در ۴ مرحله تعریف شده و شامل چلوند (در استان گیلان) تا اردبیل، نیروگاه تا گرمی، پارس‌آباد تا گلخانه و گلخانه تا اصلاندوز است که به‌تازگی دستور اجرای مرحله چهارم پروژه ابلاغ شده و بیش از ۵۰۰میلیارد تومان برای این مرحله هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: با تکمیل خط دوم انتقال گاز به استان، میزان گاز ورودی به استان با افزایش بیش از ۲ برابری، از ۱۲ به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت و منشأ گاز خط دوم از عسلویه است.

سیدمتین تصریح کرد: این پروژه علاوه بر پایداری شبکه توزیع، گاز مورد نیاز گلخانه‌های بزرگ شمال استان اردبیل را تأمین خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود خط دوم انتقال گاز به استان تا پایان سال جاری تکمیل شود.

وی با اشاره به قدمت ۴۰ ساله خط نخست انتقال گاز به استان اردبیل، بیان کرد: با توجه به توسعه صنایع و گلخانه‌های استان و در حال احداث بودن نزدیک به ۳۰هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن، اجرای خط دوم انتقال گاز ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: طی ۳ سال گذشته گازرسانی به ۱۸۳ روستا در استان اردبیل انجام شد که در نوع خود خدمت کم‌نظیری بوده و برای این کار بزرگ ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۱۸هزار و ۳۰۰ انشعاب صورت گرفته است.

سیدمتین افزود: انتقال گاز به ۲۹۱ واحد صنعتی با هزینه بیش از ۱۱۰میلیارد تومان، گازرسانی به بیش از ۱۱۷۱ واحد مسکن ملی و اجرای پروژه ایستگاه CGS سوم اردبیل با ظرفیت ۲۰۰هزار متر مکعب در ساعت، از دیگر اقدامات مهم شرکت گاز استان اردبیل در ۳ سال اخیر است.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت و عمران، بدون گاز معنی ندارد و اردبیل از نظر گازرسانی به استان سبز تبدیل شده است، ادامه داد: مصرف بهینه باید مد نظر همه مشترکان باشد و با وجود اینکه در شرکت گاز استان اردبیل خبری از فیش‌های نجومی گازبها نیست اما یک‌درصد مشترکان بدمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های هفته دولت این شرکت، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری پروژه‌های گازرسانی به ۱۰ روستا با پوشش ۲۷۳ خانوار و ۴۶ واحد صنعتی، با اعتبار ۹۴میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه