English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

دولت برای صادرات و تنظیم بازار سیب زمینی مازاد اردبیل چاره‌اندیشی کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواستار چاره‌اندیشی دولت برای صادرات و عرضه به بازارهای داخلی ۵۶۰ هزار تن سیب زمینی مازاد بر نیاز این استان شد.

دولت برای صادرات و تنظیم بازار سیب زمینی مازاد اردبیل چاره‌اندیشی کند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، نوبخت اژدری اظهار کرد: سیب زمینی تولیدی سال جاری استان اردبیل از چند روز پیش وارد بازار شده ولی قیمت‌های فروش محصول در بازار در حد ارقام سال گذشته هم نیست و همین امر سبب نارضایتی کشاورزان شده است.

وی گفت: حدود ۲۰۰ هزار تن از  محصول سیب زمینی در داخل استان مصرف شده و ۵۶۰ هزار تن آن مازاد بر نیاز است که باید به مقصد کشورهای خارجی و بازارهای داخلی صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: هم‌اینک ۲۵۰ هزار تن محصول سیب زمینی تولید شده در سال جاری آماده صادرات و عرضه در بازارهای داخلی است ولی خریداری وجود ندارد و به علت نبود انبارهای فنی و سردخانه کافی، کشاورزان نیز امکان نگهداری محصول تولیدی را ندارند.

وی با تاکید بر این که برای مازاد تولید سیب زمینی امسال استان اردبیل باید فکری اساسی شود، بیان کرد: سال گذشته نیز محصول سیب زمینی کشاورزان استان به علت محدودیت در صادرات و لزوم پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان این محصول، روی دست کشاورزان ماند و هم کشاورزان و هم دولت متضرر شدند.

اژدری اضافه کرد: سال گذشته حجم زیادی از سیب زمینی تولیدی استان روی دست کشاورزان باقی مانده بود که اواخر سال، ۱۰۶ هزار تن محصول سیب زمینی با تخصیص هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از سوی دولت به صورت تضمینی خریداری شد تا جلوی زیان هنگفت کشاورزان گرفته شود.

وی نبود انبار فنی و سردخانه کافی و بروز موانع در صادرات محصول سیب زمینی از جمله پیمان سپاری صادر کنندگان را موجب ایجاد نابسامانی در بازار این محصول ذکر کرد و گفت: ۹۶ درصد محصولات کشاورزی استان به صورت خام و بدون فرآوری وارد بازار می شود و لازم است که در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدامی اساسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه