English

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

دادگاه های صلح موجب تسریع در رسیدگی و کاهش هزینه دادرسی می شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: راه اندازی دادگاه های صلح ، موجب ترویج فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت در میان مردم شده و باعث تسریع در رسیدگی و کاهش هزینه دادرسی می شود.

 دادگاه های صلح موجب تسریع در رسیدگی و کاهش هزینه دادرسی می شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

،  حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه که با حضور مدیران دولتی و نمایندگان حقوقی ادارات ، کانون و مرکز وکلا و بخش خصوصی تشکیل یافت اظهار داشت: راه اندازی دادگاه های صلح موجب تسریع در رسیدگی و کاهش هزینه دادرسی و افزایش صلح و سازش خواهد شد.

وی افزود: با اجرای صحیح قانون جدید شورای حل اختلاف و شروع به کار دادگاه های صلح، ارایه خدمات قضایی تسهیل و تسریع شده و نهایتاً موجب افزایش رضایت عمومی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به مدیران حقوقی یاد آور شد تا در انجام وظایف قانونی خویش اهتمام جدی داشته و در رعایت صلاحیت های دادگاه های صلح و نحوه تنظیم دادخواست ها دقت لازم را بعمل آورند.

دراین جلسه خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و دبیر کمیته اجرایی دادگاه های صلح استان  ضمن ارائه گزارش از راه اندازی دادگاه های صلح دراستان اظهار داشت: طبق قانون جدید شوراهای حل  اختلاف من بعد صرفاً در امر مصالحه و اصلاح ذات البین  فعالیت کرده و دادگاه های صلح  به پرونده های نسبتاً سبک رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: طبق قانون جدید هزینه دادرسی در دادگاه های صلح و شورای حل اختلاف چنانچه منجر به سازش شود تا نصف کاهش می یابد.

خدادادی گفت: در همه حوزه ها و بخش و اکثر شهرستان های استان دادگاه صلح راه اندازی و در حال فعالیت هستند و تا نیمه مهر ماه امسال دادگاه صلح در همه حوزه های قضایی استان تشکیل و شروع به کار خواهد کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با بیان موارد صلاحیت رسیدگی دادگاه های صلح از نمایندگان حقوقی ادارات و وکلاء خواست که در رعایت صلاحیت دادگاه های صلح و تقدیم واقعی خواسته ها دقت لازم را بعمل آورده تا در جریان رسیدگی اخلال و اطاله صورت نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه