English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل:

سه روستای اردبیل به فهرست روستاهای جهانی گردشگری معرفی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از معرفی سه روستای مشگین‌شهر و خلخال برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای جهانی گردشگری خبر داد.

سه روستای اردبیل به فهرست روستاهای جهانی گردشگری معرفی شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: روستای موئیل شهرستان مشگین‌شهر و روستاهای برندق و کزج شهرستان خلخال برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای جهانی گردشگری به وزارت میراث‌فرهنگی معرفی شدند.

وی افزود: روستاهای ما با توجه به ظرفیت‌ها به ویژه در بعد فرهنگی و طبیعی قابلیت لازم را دارند که در سطح جهانی معرفی شوند و این امر نیازمند عزم جدی در سطح استان برای آماده‌سازی روستاهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل ۲ اثر تاریخی ثبت جهانی دارد و یک شهر جهانی صنایع‌دستی در حال ثبت است و در پرونده ثبت جهانی مساجد ایرانی و بازارهای تاریخی نیز آثاری از اردبیل معرفی شده‌ و در کنار این موارد، ثبت جهانی روستاهای گردشگری می‌تواند زنجیره جاذبه‌های جهانی استان را تکمیل کند.

محمدی ادیب ادامه داد: اقدامات لازم باید در روستاهای منتخب استان تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام گیرد و فرمانداران شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال مسئول اصلی آماده‌سازی هستند که با هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولان دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و مشگین شهر با داشتن پل معلق و مناطق جنگلی و دامنه های سبلان و خلخال با دارا بودن مناطق گردشگری همچون آزناو از شهرستان‌های مورد توجه گردشگران و مسافران اقصی نقاط کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه