English

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل:

میانگین حضور آتش‌نشانان اردبیل سر صحنه حوادث، سه الی پنج دقیقه است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: میانگین زمان حضور آتش نشانان و امدادگران این سازمان در سر صحنه حوادث سه الی پنج دقیقه است و تلاش می کنیم زمان حضور کاهش یابد.

میانگین حضور آتش‌نشانان اردبیل سر صحنه حوادث، سه الی پنج دقیقه است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، قربان کاجی اظهار کرد: زمان رسیدن بر سر حادثه در کشورهای مختلف نیز متغیر و بین سه تا پنج دقیقه است و در این زمینه آتش نشانی اردبیل از استان های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه مدت زمان حضور در سر صحنه حوادث به عوامل مختلفی از جمله فاصله محل وقوع حوادث، زمان و ساعت وقوع حوادث و ترافیک مسیر بستگی دارد، اظهار کرد: باید آتش نشانان و امدادگران تا یک دقیقه بعد از اعلام حوادث ایستگاه آتش نشانی را ترک و به محل حادثه اعزام شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه کاهش زمان حتی یک ثانیه قابل توجه و برای نجات حادثه‌دیدگان بسیار اثر بخش و مهم است، پس نباید ثانیه های آخر را که در واقع طلایی است از دست داد.

وی از انجام سه هزار و ۴۶۷ عملیات اطفا حریق و نجات از سوی این سازمان در طول یک سال (هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه سال جاری) خبر داد.

کاجی ادامه داد: از این تعداد عملیات انجام شده یک هزار و ۱۱۰ مورد مربوط به اطفای حریق و ۲ هزار و ۳۵۷ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

وی گفت: بیشترین آتش سوزی ها در این مدت به ترتیب در منازل مسکونی و مغازه رخ داده و بیشتر امداد و نجات‌ها نیز به ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به دلیل قطعی برق یا استاندارد نبودن آنها، تصادفات خودرو و نجات حیوانات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال با انجام ۷۶۱ عملیات امداد نجات، به ۹۴۶ نفر گرفتار در آسانسور به علت قطعی برق در شهر اردبیل امدادرسانی شد.ضمن اینکه آتش نشانان اردبیل علاوه بر اردبیل در صورت نیاز به سایر شهرستان‌های استان و یا دیگر استان ها امداد رسانی می کنند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل با اشاره به فرسوده بودن و عمر بالای ماشین آلات آتش نشانی، گفت: هم اکنون میانگین عمر ماشین آلات آتش نشانی شهر اردبیل ۲۰ سال است.

کاجی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی باید عمر ماشین آلات آتش نشانی هشت سال باشد، افزود: انسانیت، عشق، علاقه و از خودگذشتگی آتش نشانان اردبیل به همنوعان و مردم باعث شده با وجود برخی کمبودها کوچکترین خللی در ارائه خدمات به مردم و حادثه دیدگان صورت نگیرد.

وی با تقدیر از حمایت های شهرداری اردبیل، اظهار کرد: حمایت این مسئولان باعث دلگرمی آتش نشانان و امدادگران شده و آنها تلاش می کنند بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به همنوعان و حادثه دیدگان ارائه کنند.

وی بیان کرد: امسال پنج دستگاه ماشین آلات شامل خودروی تانکر آب، مینی بوس امداد و نجات، نردبان ۳۲ متری و ۲ دستگاه خودروی امداد و نجات خریداری و در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل قرار گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: از بدو تاسیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل تا سه سال قبل، فقط ۳۰ درصد نیروهای عملیاتی این سازمان به تجهیزات انفرادی مورد نیاز مجهز بودند اما با حمایت های شهردار و اعضای شورای شهر هم اکنون تمامی نیروهای عملیاتی سازمان مجهز به تجهیزات انفرادی مورد نیاز هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه