English

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:

‌عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امروز عشایر در نوک پیکان با کمترین توقع بیشترین تولید را دارند و سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند.

‌عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 به نقل از  روابط عمومی اداره کل امورعشایر اردبیل ،  علی پیرجاهد ضمن گرامیداشت روز ملی روستا وعشایر بیان کرد:  امروز عشایر در نوک پیکان با کمترین توقع بیشترین تولید را دارند و سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند و همه باید با تمام توان برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش تولیدکننده و کم‌توقع  تلاش کنیم .

وی جامعه عشایر را  از لحاظ خدمت رسانی به جامعه، بسیار پرمنفعت عنوان کرد و اظهار داشت: عشایر، جامعه ای کم جمعیت اما پرمنفعت، تولید کننده و مولد است که قطب اقتصادی و کانون تولید محسوب می‌شوند و نقش مهمی در رونق اقتصادی و  اشتغالزایی در جامعه دارند.

پیرجاهد با اشاره به فرهنگ غنی و  نقش حیاتی عشایردر ارتقای امنیت غذایی و نیز امنیت مرزها، گفت: عشایر اردبیل ۴۸ جانباز و ۱۶۸ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و ۲ طایفه ملیلو و سیدلر با تقدیم ۲۰ شهید در صدر قرار دارند.

لطیفی مدیرکل صداوسیما  نیز در این جلسه ضمن تبریک روز ملی عشایر ، اقوام و عشایر را، از ظرفیت ها و  گنجینه‌های فرهنگی اردبیل ، با ریشه‌های هویتی عمیق و آداب و رسوم متنوع عنوان و گفت: جذابیت ها و ظرفیت‌های نهفته فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جامعه عشایری  وجود دارد که این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری عشایری مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: اگر ظرفیت‌های جامعه عشایر به خوبی شناسایی و معرفی شود می‌تواند به‌ عنوان دیدنی ترین جاذبه‌های سنتی در توسعه گردشگری نقش بسیار مؤثری در رونق اقتصادی و گردشگری ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه