English

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

سالانه بیش از ۶۵۰۰ تن تخم مرغ در استان اردبیل تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۱ واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت ۷۴۹۰۰۰ قطعه وجود دارد، که سالانه حدود ۶۵۰۰ تن تخم مرغ تولید می کنند.

سالانه بیش از ۶۵۰۰ تن تخم مرغ در استان اردبیل تولید می شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، منصور رستم نژاد به مناسبت نامگذاری ۱۷ مهرماه تحت عنوان روز جهانی تخم مرغ با شعار (هر انسان سالم یک تخم‌مرغ در روز)، با اعلام این خبر اظهار کرد: تخم‌مرغ یکی از کامل‌ترین مواد غذایی در دسترس است که به دلیل ارزش غذایی بالا نقش کلیدی در حفظ سلامت بدن ایفا می‌کند.

گرامیداشت روز جهانی تخم مرغمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف تخم مرغ خوراکی در استان را ۱۲/۱۴ کیلوگرم اعلام داشت و افزود: تخم مرغ یک ماده غذایی سودمند برای جوامع بشری بوده، و حاوی ۱۰/۵ درصد چربی،  ۱۱ درصد مواد معدنی، ۱۲/۵ پروتئین و ۱ درصد قند می باشد. ​

وی افزود : روز جهانی تخم‌ مرغ، فرصتی است تا با نگاهی دقیق‌تر به این ماده غذایی ساده اما بسیار ارزشمند، اهمیت آن در زندگی روزمره را بهتر درک کنیم. 

لازم به توضیح است که تخم‌مرغ منبع غنی از اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب و املاح سودمند بوده و یک عدد تخم مرغ معادل ۱۲۰ گرم شیر و یا معادل ۵۰ گرم گوشت بدون چربی انرژی تولید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه