English

استاندار اردبیل:

تشکیل مجمع خیرین اردبیل در ساماندهی کمکهای نیکوکاران استان موثر است

استاندار اردبیل گفت: تشکیل مجمع خیرین در اردبیل به دلیل پایین بودن توان اقتصادی خانواده ها در این استان بسیار ارزشمند است و اردبیل به ساماندهی خیرین در زمینه مدرسه سازی، حوزه سلامت و رسیدگی به قشر محروم جامعه نیازمند است.

تشکیل مجمع خیرین اردبیل در ساماندهی کمکهای نیکوکاران استان موثر است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، اولین جلسه مجمع خیرین استان اردبیل  با حضور رئیس مجمع خیران کشور و جمعی از خیران و اعضای هلال احمر  استان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

سید حامد عاملی در این جلسه گفت: خیرین در طول زندگی ماموریت ویژه برای خود تعریف کرده اند و با بخشیدن جان و مال و علم و مهارت به جامعه خیر می رسانند و خداوند برای این افراد عاقبت بخیری را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: تشکیل مجمع خیرین کار ارزشمندی است و جامعه بخصوص در اردبیل  به دلیل پایین بودن توان اقتصادی خانواده ها به حضور خیرین نیاز دارد بنابراین در حوزه های مدرسه سازی، سلامت،  رسیدگی به قشر محروم جامعه، نیاز به ساماندهی وجود دارد و تشکیل چنین مجمعی قطعا خیر و برکت به دنبال خواهد داشت و می تواند منابع مختلف را در کنار هم قرار داده و مدیریت کند.

عاملی بیان کرد: درآمد سرانه استان در ابتدای کار دولت سیزدهم کمتر از  نصف میانگین درآمد کشوری بود و این نشان دهنده بی توجهی به ظرفیت های استان در گذشته است. 

وی افزود: در برخی استانها وجود کارخانه های بزرگ می تواند  بخشی از نیاز جامعه را از قبل مسئولیت های اجتماعی فراهم کند اما در اردبیل مجموعه بزرگ اقتصادی اعم از دولتی و بخش خصوصی وجود ندارد و کار حمایت از نیازمندان را برای  خیرین مضاعف می کند. 

استاندار اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه  طبق آخرین آمار درآمد خانوارهای شهری استان اردبیل ارتقای ۱۲ رتبه ای داشته است  و از ۲۹ به ۱۷  و در حوزه درآمدهای روستایی این رتبه از ۲۲ به ۸ ارتقا یافته است.

وی در پایان گفت: بی تردید راهی که شما خیرین انتخاب کردید در خصوص تبدیل ظرفیت های استان اردبیل به شرایطی که  مردم اردبیل شایسته  آن هستند موثر خواهد بود.

رئیس مجمع خیرین کشور هم در ادامه جلسه گفت: کمک کردن در اصل برای خود انسان حس لذت ایجاد می‌کند وقتی به یک فرد نابینا کمک می کنیم خودمان حس خوبی از این کمک می گیریم. 

حبیب اله بوربور اد امه داد: اگر خیام بوده ابن سینا و یا سایر بزرگان بوده اند حتما خیری بوده که زمینه را برای رشد آنها ایجاد کرده است تا بتوانند به آن مقام برسند و امروز هم کسانی هستند که می توانند باعث رشد نیازمندان شوند و چنین افرادی قابل تقدیرند.

حبیب بور بور ادامه داد: اردبیل تنها استانی است که در آن از خیرین درگذشته  تمجید می شود اما از زنده ها خبری نیست در حالیکه باید از انسانهای خیر قدردانی شود چرا که می تواند مشوقی باشد برای کودکان و جوانان که در این مسیر قرار بگیرند. 

وی گفت: مجمع خیرین در مواقع بحرانی باید وارد میدان شود تا از آسیب دیدگان دستگیری کند بنابراین هلال احمر به عنوان دبیر تشکیلات مجمع خیرین می‌تواند نقش اساسی در هماهنگی ها به وقت بحران  داشته باشد. 

رئیس مجمع خیران کشور بیان کرد: تاسیس بانک زمان از پیشنهادات مجمع هست که به  دولت آیت الله رئیسی ارائه و در مجلس تصویب و بازه زمانی ۵ سال برای آن داده شد به این نحو که افراد جوان و توانمند به سالمندان و نیازمندان خدمت رسانی کنند و این در بانک زمان آنها ثبت شود و به وقت سالمندی وی، دولت موظف است نیازهای این فرد را جبران کند و این روش با توجه به افزایش چند برابری سالمندان در بیست سال آینده  و نبود پرستار کافی بسیار حائز اهمیت است. 

در پایان جلسه  انتخابات رئیس و هیئت مدیره مجمع خیرین استان برگزار شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه