English

مدیر عامل شرکت فناوری یاخته های رویان:

ایران بزرگترین بانک خون بند ناف را در خاورمیانه دارد

مدیر عامل شرکت فناوری یاخته های رویان گفت: ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در دانش سلولهای بنیادین است و بزرگترین بانک خون بند ناف را در خاور‌میانه دارد.

ایران بزرگترین بانک خون بند ناف را در خاورمیانه دارد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، مرتضی ضرابی در بین خبرنگاران استان اردبیل اظهار کرد: ذخیره سازی ۱۸۰ تا ۲۰۰ سی سی حجم خون بند ناف می تواند در درمان بسیاری از بیماریها در فرد و  بقیه اعضای خانواده که قرابت ژنتیکی دارند موثر باشد.

وی ادامه داد: برای ذخیره سازی خون بند ناف دو روش وجود دارد یا خانوادگی است که در آن هزینه نگهداری به عهده خود خانواده‌ است و یا به صورت عمومی است که خانواده‌ها خون بند ناف را به شرکت فناور ی یاخته های رویان  اهدا می‌کنند اما  هزینه  آن بر عهده دولت بوده و بایستی تخصیص اعتبار صورت بگیرد و  در این نوع ذخیره‌سازی اهدا کننده مالکیتی بر خون بند ناف اهدا شده ندارد. 

مدیرعامل شرکت فناوری یاخته‌های رویان افزود: تاکنون ۲۱۵هزار مورد به صورت خصوصی و ۵هزار و ۱۰۰ مورد به صورت عمومی در بانک خون بندناف این شرکت ذخیره سازی شده است که در راستای درمان و  بهبود بیماری‌های مختلف تا ۳۰ سال قابل استفاده است.

وی بیان کرد: ایران بزرگترین بانک ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه را دارد و کشورهای همسایه به اندازه کشور ما ذخیره ندارند به طوری که از سایر کشورها هم در ایران ذخیره‌سازی انجام داده‌اند. 

ضرابی تشریح کرد: در سرتاسر کشور ۴۵ نمایندگی وجود دارد اما استان اردبیل در این راستا فعالتر است و توانسته تاکنون یک هزار و ۵۰۰ ذخیره خون بندناف انجام دهد.

وی یادآور شد: هر قدر ذخیره سلولی افزایش یابد به همان مقدار شانس پیوند بالا می رود و می‌توان بیماران بیشتری را نجات داد این در حالی است که ورود هر نمونه سلول بنیادین ۳۵ هزار یورو هزینه دارد و با ذخیره خون بند ناف از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

ضرابی ادامه داد: خون بندناف بر روند درمان برخی بیماری‌های بدخیم و غیربدخیم تاثیر شگرف دارد  و پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز به طور مؤثر سلول‌های قدیمی را با سلول‌های جدید و سالم جایگزین می‌کند.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های نوین از تشکیل پالایشگاه محصولات زایمانی اعم از پرده جنینی، مایع داخل جفت، بافت مویرگی بند ناف که هر کدام قابلیت استفاده در دانش پزشکی دارد در سال جاری خبر داد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه