English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل خبر داد:

کاهش ۲۵ درصدی حجم ترافیک شهر اردبیل به دنبال اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: با اجرایی طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش حجم ترافیم شهر اردبیل تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش 25 درصدی حجم ترافیک شهر اردبیل به دنبال اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سرهنگ سید حجت فتاحی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش که با مشارکت دادستانی اردبیل، شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام گرفت در کمربندی‌های شهر ، میادین و محل هایی که وانت‌های میوه فروش مستقر بودند، کاهش محسوس ترافیک را شاهد هستیم. 

وی ضمن قدر دانی از رانندگانی که با این طرح همکاری کرده اند گفت: تعدادی از  افراد به دلیل نبود کسب و کار به این شغل روی آورده بودند که شناسایی و ساماندهی شدند اما افرادی هم بودند که صاحب چندین وانت بوده و برای سود بیشتر و با استخدام کارگر  وانت‌های خود را در سطح شهر جانمایی کرده بودند که تمامی آنها جمع‌آوری و از ادامه این کار  در شهر منع شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ادامه داد: با استقرار وانت‌های میوه فروش در محل‌های تعیین شده، رانندگان آن  از جریمه های سنگین خودرو که  به دلیل ایجاد مزاحمت و توقف در محل‌های نامناسب گاه تا ۳۸۰ میلیون ریال نیز می‌رسید، در امان هستند. 

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح دو رویکرد ایجابی ، اقناعی، ارشادی و تذکری  و رویکرد سلبی در پیش رو بود که بحث ابطال کارت سوخت، توقیف خودرو، جرایم بسیار سنگین و توقیف سیستم را به دنبال داشت و خوشبختانه اغلب رانندگان در همان مرحله  اول  با این طرح همکاری کردند. 

سرهنگ فتاحی همچنین  از اجرای همزمان  طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در شهر تبریز خبر داد و گفت: شهر اردبیل جزوموفق ترینها در اجرای این طرح در سطح کشور هست و معایب جزئی آن هم  قرار است به مرور زمان از طرف شهرداری برطرف شود.

وی در پایان از رانندگان مستقر در محل های تعیین شده خواست  تا رسیدن به درآمد ثابت در این محل‌ها حضور داشته باشند و مطمئن باشند که در درازمدت اجرای طرح به نفع این افراد خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه