English

به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اردبیل؛

نشست «فرهنگ انتظار و مهدویت» ویژه جهادگران برگزار شد

نشست «فرهنگ انتظار و مهدویت» ویژه جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی این واحد برگزار شد.

نشست «فرهنگ انتظار و مهدویت» ویژه جهادگران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این نشست فرهنگی، که روز گذشته با حضور جهادگران و در سالن اجتماعات شهید سلیمانی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد؛  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دید خداباورانه به مسائل را از مهمترین ویژه گی های مومن واقعی عنوان کرد و گفت: مومنین واقعی با داشتن ایمان واقعی در انتظار ظهور هستند که اولین ویژگی مومن واقعی بودن اینست که به مسائل با دید خداباورانه نگاه می کند و کمال انسانی را در عمل صالح می داند که یقینا عمل صالح در ایمان نهفته است. 

حجت الاسلام حمید واحدی زاده با اعلام اینکه در سوره عصر به ایمان و عمل صالح اشاره شده است که عمل صالح شامل دو مورد واجبات حقی و خلقی است بیان داشت: نقص در ایمان باعث تغییر در سبک زندگی خواهد بود و انسان را به بیراهه خواهد برد بنابراین باید شکر گذار خداوند باشیم که ما را مومن خلق کرده است.

وی خودسازی، دگرسازی و جامعه سازی را سه مبحث مهم و وظیفه بشری عنوان کرد و گفت: در راستای فرهنگ انتظار، امامان معصوم آمدند تا بشریت را از جهالت به سوی نور رهنمون شوند و پیامبران و ائمه وظایف خود را در هدایت و کمک انسانی انجام دادند، لذا وظیفه بشریت اینست که در این مسیر هدایت قرار گیرند و اگر فاصله بیفتد، این فاصله زیاد شده و بشر از مسیر اصلی منحرف می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: کسانی که در دایره ایمان و تقوا فعالانه وارد شدند باید در مسیر الهی قرار گیرند و آن را ادامه دهند. تقوا، ایمان، انفاق و ایثار در این راستا یادآوری شده است.

حجت الاسلام واحدی زاده بر سلامت در ابعاد جسمی و روحی تاکید کرد و افزود: محبت اهل بیت(ع) و آشنایی با معارف الهی بزرگترین نعمت خداوند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اعتقاد قلبی به ظهور حضرت مهدی (عج) را از اصول اصلی فرهنگ انتظار عنوان کرد و گفت: مؤمن منتظر باید یقین داشته باشد به این که حضرت قائم (عج) روزی ظاهر می‌شود و جهان پر از عدالت می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: از منظر قرآن کریم، انسان به‌زمین نیامده که در زمین بماند؛ بلکه آمده تا مسیر حرکت به‌سوی خدا را طی کند و به مقام شایسته خویش که همان مقام خلیفة‌الهی است برسد؛ یعنی مظهر صفات خدا گردد.

حجت الاسلام واحدیزاده تصریح کرد: بی‌گمان شادابی، نشاط و پویایی انسان در طول زندگی فردی و اجتماعی، مرهون نعمت امیدواری‌اش به آینده، عدالت و... است. و آنگاه که دورنمای آینده از زلال دریافت‌های وحیانی و سخنان معصومان نشأت گرفته باشد، همواره انسان در مسیر تکامل و تعامل معقول قدم می‌گذارد و از همین روی اقتداری مؤمنانه را در دوران انتظار تجربه می‌کند. که این اقتدار در سایه ایمان به وجود می آید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خاتمه سخنان خود بیان کرد: صهیونیسم اولین دشمن اسلام و بشریت است. در تفکر صهیونیسم هست که خداوند آنها را اشرف مخلوقات قرار داده و بقیه انسانها باید از آنها تبعیت کنند. که قرآن کریم در این خصوص می فرماید: «خداوند منت نهاد بر بندگان در خصوص نشانه هایش و تزکیه ها اعم از نفسانی و سایر». در حالی که خداوند در قرآن اشرف مخلوقات را از بعد جسمی و طبقه بندی براساس موجودات فرموده است و نه بعد معنوی و روحی.

در ابتدای این نشست حسام رسولی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه انسان بدون آموزه های دینی هدایت نخواهد شد، گفت: برگزاری نشست های معرفتی و فرهنگی از برنامه های ارزشمند واحد است و بر اساس روایات معصومین علیهم السلام، افضل عبادت، انتظار فرج هست.

وی افزود: همچنین از رسول اکرم(ص) هم نقل است که «هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه